Els cinc punts negres que concentren més accidents de patinets a València
L’OCU reclama més control policial a aquests vehicles perquè hi ha més de dos accidents cada dia a la ciutat, molts més que els anys anteriors
Als carrers de València hi ha hagut més de 800 accidents de patinets elèctrics només en els primers huit mesos d’enguany. La xifra, tot i no haver acabat encara l’any, ja supera els sinistres en què es van veure implicats aquests vehicles de mobilitat dels tres anys precedents complets. Per això, OCU València reclama més control i vigilància d’aquests desplaçaments per part de la Policia Local i ha identificat cinc punts negres, tots ells en grans vies, on les bicicletes i els patinets agafen velocitat i, per tant, el risc d’accident augmenta.
Aquesta organització de consumidors, davant de “l'imparable augment d'accidents associats a patinets elèctrics”, ha apuntat que molts dels que van en patinet, “especialment els més joves”, segons puntualitzen, ignoren les normes bàsiques de circulació que afecten aquests vehicles de mobilitat, “començant per la prohibició de circular per les voreres, una circumstància que està provocant atropellaments de vianants”.
OCU València denuncia que el 2020 hi va haver 459 sinistres, el 2021 se'n van registrar 640, el 2022 un total de 816 i el 2023, de gener a agost, 550 accidents de patinets als carrers de València, el que suposa “més de dos accidents cada dia”.
Segons es desprén de les anàlisis tècniques de Seguretat Ciutadana i Viària de la ciutat de València sobre el trànsit de vehicles de mobilitat personal, l’organització de consumidors apunta que les vies on més perillós resulta circular amb patinet i bicicleta, perquè permeten agafar velocitat, són: Blasco Ibáñez, l’avinguda del Port, l’avinguda d'Aragó, la plaça de Saragossa i el passeig de l’Albereda.
Per aquests motius, l’organització de consumidors reclama que es reforcen els controls a aquests vehicles, incloent-hi controls d'alcoholèmia i d'estupefaents. A més, l’OCU València reclama impulsar campanyes informatives sobre els riscos d'accident associats al seu ús entre els més joves, “perquè molts circulen ignorant bona part de les normes més bàsiques de circulació”, apunten.
En qualsevol cas, l'organització recomana als usuaris l'ús del casc i la contractació d'una assegurança de responsabilitat civil per a respondre econòmicament dels danys que pogueren provocar.