Directes
Ara en la televisió
BON DIA COMUNITAT VALENCIANA
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ

El coet Miura 1 es queda a terra per segona vegada per un problema en el motor

El passat 31 de maig ja es va avortar el llançament del coet il·licità perquè les fortes ràfegues de vent no en garantien la seguretat

El coet Miura 1 a la torre de llançament / PLD Space

El llançament del Miura 1, primer coet desenvolupat íntegrament a l’estat espanyol des de l'empresa il·licitana PLD Space, ha sigut cancel·lat aquest dissabte de matinada just abans d'iniciar l'enlairament per un problema en l'encesa del motor, a la base d’El Arenosillo a Huelva.

El cofundador i director de llançament de PLD Space, Raúl Torres, ha informat a través del seu compte de Twitter de l’incident, però ha assegurat que el Miura 1 “està sa”.

El llançament del coet ja va ser cancel·lat el passat 31 de maig, cinc minuts abans de l'enlairament a causa del fort vent que bufaven en la zona.

Amb 12,5 metres d'altura, el Miura 1 és un coet de combustible líquid que està dissenyat per a elevar càrregues útils de 100 quilos a 150 quilòmetres d'altura, amb un vol de dotze minuts en el qual s'aconsegueixen tres minuts de microgravetat per a fer experiments. El retorn del llançador es produeix amb un paracaigudes a la mar, d'on es recupera amb la càrrega útil de manera segura.

Miura 1 és un demostrador tecnològic per a assolir l'objectiu de PLD Space de llançar el 2024 un coet orbital molt més gran, el Miura 5, que està previst que situe l’estat espanyol entre el reduït nombre de països amb capacitat per a enviar a l'espai amb èxit satèl·lits de xicoteta grandària.

PLD Space ha emfatitzat que, entre els principals objectius d'aquesta missió, hi ha el de recopilar "com més dades de vol possible", un fet que “serà molt important per a determinar potencials millores o canvis per al futur llançador orbital Miura 5", indiquen des de l’empresa.

El Miura 1 es va desenvolupar a les instal·lacions de PLD Space a Elx, les primeres proves es van fer a Terol, però des de març es va traslladar a les instal·lacions d’El Arenosillo, on es farà el control de vol, ja que l'enlairament està previst des de la base militar de Médano del Lloro, també a Huelva.