Compte enrere per al Benidorm Fest 2023: la Generalitat en reforçarà la promoció internacional
Es preveu també l'ampliació de la capacitat del Palau d'Esports l'Illa de Benidorm i la creació del Benidorm Fest Village perquè els i les "benifans" puguen seguir el festival durant tota la setmana
La Generalitat ja prepara la segona edició del Benidorm Fest. El director general de Turisme, Herick Campos, ha anunciat que, des de dilluns que ve, s'iniciarà el reforç de la promoció nacional i internacional del Benidorm Fest 2023 amb l'objectiu d'aconseguir el màxim impacte i difusió de la Comunitat Valenciana.
Entre les accions previstes per a assolir una major difusió està la de potenciar la promoció del certamen musical en fires especialitzades i en esdeveniments musicals i de turisme LGTBI.
A més, també es preveu l'ampliació de la capacitat del Palau d'Esports l'Illa de Benidorm i la creació del Benidorm Fest Village perquè els i les "benifans" puguen seguir el festival durant tota la setmana amb música, visites de participants, actes culturals, exposicions, xarrades, conferències sobre el festival i la seua història.
Campos ha recordat que el Benidorm Fest, que es va celebrar el mes de gener passat, va obtenir quotes de pantalla en televisió del 21% durant la retransmissió de la gala i van arribar al 27,7% en el minut d'or de la final, quan es va anunciar la guanyadora.
A les xarxes socials, el certamen musical en el qual es tria a la persona representant al festival d'Eurovisió va ser trending topic a escala mundial, amb 358 milions de persones usuàries. L'impacte econòmic sols en la xarxa Twitter va suposar aquella nit 13,3 milions d'euros i l'ocupació en els diferents allotjaments turístics es va incrementar en un 10%.
Campos també ha avançat que la Generalitat obrirà canals de comunicació amb empreses locals i comarcals "per a fer-los partícips de l'esdeveniment" i, d'altra banda, amb "eurofans" en l'àmbit nacional "per a fer del Benidorm Fest una cita inexcusable en el seu calendari anual".