La Comunitat Valenciana busca recuperar un dels principals mercats a la fira de turisme de Londres
La guerra amb Ucraïna i les incerteses econòmiques condicionen les reserves i són ara per ara el principal escull per al turisme
La fira de turisme de Londres obri les portes aquest dilluns amb 285 metres quadrats destinats a enaltir les virtuts de la Comunitat Valenciana com a destí turístic. La delegació valenciana busca recuperar les xifres turístiques d'abans de la pandèmia i mantindre un dels principals mercats emissors de turistes com és l’anglés.
El World Travel Market és el principal aparador per al sector que hi acudeix per a mostrar-ne el potencial. “Hi ha hagut una recuperació del 90% després de la covid i venim a assolir el 10% que se’ns ha quedat per atraure”, assegura Javier García, viceprecident de Magic Costa Blanca Hotels.
Recuperar aquest 10% suposaria arribar als 9,5 milions de turistes internacionals de l'any 2019. I en aquest camí, el sol i la platja esdevenen fonamentals, però a més, enguany es busca ampliar la diversificació amb un altre tipus de productes com l’enoturisme o el territori d’interior.
Un altre dels objectius és atraure el turisme britànic cap a altres punts de la Comunitat Valenciana, com ara Castelló. El president d’Introducing Castelló, Javier Gallego, explica que ara és el moment de potenciar-ho mitjançant les dues línies de vol amb Londres i una amb Dublín.
La guerra amb Ucraïna i les incerteses econòmiques condicionen les reserves i són ara per ara el principal escull per al turisme. Tot i això, la delegació valenciana hi manté les bones perspectives. “Turisme de la Comunitat Valenciana farà una inversió específica d’1,5 milions d’euros i treballarà en la desestacionalització”, ha anunciat el president de la Generalitat, Ximo Puig, que aquest dilluns ha visitat la fira. Les perspectives indiquen que l'any acabarà amb la visita de més de 2 milions de turistes britànics.