Directes
Ara en la televisió
BON DIA COMUNITAT VALENCIANA

Condemnat a 11 anys de presó i 15 d'inhabilitació un professor per abusar d'una alumna a Asp

Els fets es van produir durant el curs 2015-2016 quan la menor cursava segon de batxillerat a l'institut de la població

Una panoràmica d'Asp / Ajuntament d'Asp

Un professor d'Educació Física d'un institut del municipi d'Asp, al Vinalopó Mitjà, ha sigut condemnat a onze anys i un dia de presó per un delicte continuat d'abusos sexuals comés sobre una de les seues alumnes, de 14 anys. La sentència, dictada per la Secció Segona de l'Audiència d'Alacant, també li imposa 15 anys d'inhabilitació per a l'exercici de la seua professió com a docent o per a qualsevol altre lloc de treball que implique relació directa o contacte amb menors. Els fets es van produir durant el curs escolar 2015-2016, quan la menor cursava segon de batxillerat.

El tribunal estableix que el ara condemnat i la víctima van establir una relació propera al principis de curs però no va ser fins al final de juny quan el professor li va demanar que acudira amb ell al magatzem on es guardava el material esportiu, on va intentar besar-la. El docent sí que va aconseguir besar la seua alumna, a més de practicar-li diversos tocaments als genitals, segons la resolució judicial. Després la víctima va quedar amb el processat a través de Whatsapp perquè acudira a una espècie de magatzem annex a l'habitatge propietat dels seus pares, condicionat com a apartament, on tots dos van mantindre relacions sexuals completes almenys "en cinc o sis ocasions", quan ja havia acabat el curs escolar.

El professor, que s'havia acollit al seu dret a no declarar durant la instrucció de la causa, va negar en el moment del judici que haguera abusat de la menor i mantingut relacions sexuals amb ella, encara que sí que va admetre que entre tots dos s'havia establit un vincle de confiança que va conduir al fet que s'originaren certs "sentiments d'enamorament".

Per contra, l'alumna va relatar en el judici els contactes sexuals concertats amb el processament a través de missatges telefònics i va assegurar que el professor li havia imposat dues normes: no contar a ningú el que estaven fent i esborrar les converses telefòniques, demostrant-li que ho havia fet amb captures de pantalla del seu mòbil. El tribunal dona credibilitat al relat de la menor després de concloure que no s'havia advertit l'existència de mòbil espuri, de venjança o d'animadversió cap a l'acusat.

També et pot interessar