Directes
Ara en la televisió
VALENCIANS AL MÓN

El Consell planteja crear una campanya de promoció de la taronja valenciana amb el sector

Les dues parts han abordat l'avanç de la retirada de producció per a destinar-la a la indústria transformadora.

Han tractat l'inici d'una campanya de promoció de cítrics per a fomentar el seu consum a escala nacional i internacional.

La Consellera d'Agricultura, Elena Cebrián, s'ha reunit amb representants del sector citrícola per a aconseguir solucions que permeten afrontar la crisi valenciana.

Les dues parts han abordat l'avanç de la retirada de producció per a destinar-la a la indústria transformadora, l'inici d'una campanya de promoció de la taronja valenciana, el finançament d'ajudes de mínims i crèdits bonificats i la regulació dels productes fitosanitaris i el seu efecte en els acords comercials internacionals.

Quant als volums de taronges i xicotets cítrics retirats amb destinació a la producció de suc per a distribució gratuïta, Cebrián ha assenyalat que en la Comunitat Valenciana s'han retirat 6.316.202 tones i és la principal autonomia a retirar xicotets cítrics, amb el 64% del total estatal.

Així mateix, ha apuntat que s'ha produït un alentiment en els enviaments a transformació per part de les organitzacions de productors de fruites i hortalisses, pel fet que "ja s'han deslliurat de volums emmagatzemats i existeix menys pressió d'estocs".

En la sessió també han tractat l'inici d'una campanya de promoció de cítrics per a fomentar el seu consum a escala nacional i internacional, que es duria a terme a través d’Intercitrus, formada per entitats agràries i professionals de l'àmbit de la producció i de la indústria.

També et pot interessar