Consells per a trobar un bon allotjament per a l’estiu
L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) publica una sèrie de consells per a orientar la població espanyola a l’hora d’elegir allotjament i evitar sorpreses desagradables com ara les estafes o la publicitat enganyosa.
Comencem juliol i moltes persones ja comencen les vacances d’estiu i altres les planifiquen. L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha compartit una sèrie de consells a seguir per a ajudar en la cerca d’allotjament:
- És millor utilitzar plataformes o agències de viatge amb bones referències.
- Cal prioritzar aquells allotjaments amb cancel·lació gratuïta, en cas que sorgisquen imprevistos i s’haja de fer un canvi de data o no es puga fer el viatge.
- S’han de revisar acuradament les condicions de contractació que facen referència als possibles suplements, els horaris d’entrada i eixida, etc.
- Sempre és preferible emprar passarel·les de pagament segures, si pot ser, dins de la mateixa plataforma de contractació. S’ha de revisar que l’enllaç comence per https:// i que incloga la icona d’un cadenat.
- Si és possible farem captures de pantalla i guardarem tota la informació de les ofertes que hem adquirit. Els serveis estipulats en el contracte s’han de correspondre amb la publicitat i les promocions.
Destinacions preferides
Les opcions preferides pels estiuejants són l’hotel i l’apartament de lloguer, segons una enquesta de l’OCU feta fa poc. Concretament, el 33% de les persones prefereixen l’opció més tradicional d’hotel, mentre que un 20% aposta pels apartaments de lloguer, que han guanyat més popularitat en els últims anys. En darrer lloc, un 6% dels enquestats va elegir l’opció del càmping.
La platja, elegida per un 38% dels enquestats, continua sent el destí més comú, mentre que un 8% anirà a algun país estranger, un 7% a la muntanya i un 10% passarà uns dies al poble. Aquests últims seran els que menys despesa faran aquestes vacances: un 27% gastarà la mateixa quantitat que si es trobara a casa. En canvi, els que viatgen a l’estranger seran els que més diners es gastaran: el 64% superarà els 2.000 euros.
A més, l’OCU recorda que si hem de fer una reclamació, és recomanable fer-la com més prompte millor, i sempre de manera escrita. En cas de problemes, l’organització recorda que és possible recórrer per la vida judicial sense necessitat de consultar advocats o procuradors quan la quantitat exigida siga inferior als 2.000 euros. Si hem contractat els serveis a través d’un particular, no podrem posar cap reclamació des dels organismes de consum. De tota manera, sempre és recomanable arribar a un acord amistós amb l’altra part.