Les consultes i reclamacions dels consumidors es disparen un 154% a causa de la nova factura de la llum
Telecomunicacions, bancs, viatges i electricitat són els sectors que copen la majoria de les queixes dels valencians els primers sis mesos de l'any
L'Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris (Avacu) ha rebut en el primer semestre de l'any un total de 8.908 consultes i reclamacions dels consumidors valencians. El rànquing dels sectors més problemàtics torna a situar les telecomunicacions en primer lloc, desbancant el sector de viatges, que durant l'any passat es va situar en el primer lloc, a causa dels problemes derivats de les cancel·lacions de viatges per culpa de la Covid-19.
En aquests sis primers mesos, són tres els sectors que copen la majoria de les queixes dels valencians amb xifres molt similars. Així doncs, el sector de telecomunicacions passa de nou a ser el més reclamat pels consumidors valencians, amb un total de 924 consultes i reclamacions. Algunes de les principals queixes han sigut referents als increments en les tarifes de moltes operadores, a més de problemes de portabilitat i a l'hora de donar-se de baixa i incompliment de contracte.
Molt de prop està el sector de bancs i finances, amb 915 queixes, relatives a modificacions en les condicions d'alguns productes, cobrament de comissions en targetes o despeses hipotecàries.
Darrere, amb 904 consultes i reclamacions, es manté el sector viatges com un altre dels més problemàtics, especialment arran de les cancel·lacions patides a conseqüència de la situació generada per la Covid-19. Encara que són moltes les aerolínies que ja han resolt satisfactòriament les reclamacions presentades pels viatges cancel·lats en Falles, Setmana Santa, Pasqua i estiu de l'any passat, encara en queda un percentatge sense resoldre.
El sector de l'electricitat triplica les queixes
Una dada a destacar en aquesta estadística és la quarta posició del sector elèctric, el qual, amb més de 420 queixes, quasi ha triplicat les rebudes en els sis primers mesos de 2020. Cal assenyalar que més de la meitat d'aquestes reclamacions s'han rebut en els dos últims mesos, perquè el nou model de facturació, amb els nous trams horaris i potències a contractar, ha generat molts dubtes entre els consumidors valencians.
Finalment, el sector d'assegurances ha sobrepassat les 350 consultes i reclamacions, que han girat entorn de les condicions de les assegurances contractades, cobertures de sinistres i assegurances vinculades a viatges.