El consum de cosmètics puja un 11% a Espanya
Les xarxes socials estan creant noves necessitats i exigències estètiques que incrementen les vendes de productes de bellesa
Ens cuidem cada vegada més, ho confirmen les xifres del sector de la cosmètica i la perfumeria. Les xarxes socials i el testimoni d'influenciadors també han fet pujar aquesta tendència, que ha incrementat enguany el sector en un 11%.
Encara que el sector de la cosmètica va veure reduir l'índex de vendes durant els dos anys i mig de pandèmia quan haguérem de portar mascaretes, ara que ja no són obligatòries el sector ha mostrat una forta recuperació, i ha incrementat les vendes un 11% respecte a l'any passat.
Una facturació, el 2022, de 9.250 milions d'euros en tot Espanya. La categoria que més ha crescut, la cosmètica del color, amb un augment del 29,4%, de la qual els labials pujaren un 63%.
Sara Esteve, assessora de bellesa en Perfumerías Laguna, és testimoni del canvi de tendència i afirma que el que més busca la gent és un producte instantani, que el resultat siga visible immediatament en color i tractament.
Les xarxes socials han creat una major exigència estètica entre els i les usuàries que busquen replicar els efectes dels filtres amb el maquillatge. Les influenciadores aconsellen i tractem d'imitar-les. “Creen eixa necessitat en el moment en el qual tu ho veus” apunta l’assessora de bellesa.
Ara prima la bellesa i els homes no es queden arrere. Són també consumidors actius i es preocupen per la seua imatge. La despesa mitjana que els espanyols fan en perfumeria i cosmètica és de 185 euros per persona a l'any, arrere queden els 166 euros per persona que es gastaren el 2019.