Directes
Ara en la televisió
HOMENATGES

La cap de Correus de Petrer a una usuària: “Parlar valencià és signe de mala educació”

Així es va expressar la treballadora pública quan una veïna se li va adreçar en valencià

La denunciant davant l'oficina de Correus de Petrer / À Punt NTC

Una veïna de Petrer (Vinalopó Mitjà) ha denunciat discriminació lingüística per haver-se dirigit en valencià al'oficina de Correus del seu municipi.

Segons ha explicat la denunciant, de nom Rosa Cantó, a À Punt Notícies, la cap de l’oficina de Correus de Petrer li ha retret que li parlara en valencià i l’ha obligada a parlar en castellà en dues ocasions diferents dient-li, a més, que era una maleducada.

La primera vegada, la cap de Correus li va dir que no l’entenia i que li parlara en castellà. Com que la denunciant s'hi va negar, li va dir que era una maleducada i li va demanar que es canviara de cua. Després d’aquest primer episodi, la denunciant va acudir a l’Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor (OMIC) a explicar la situació i va rebre una disculpa des de Madrid, redactada en valencià.

Fa un parell de mesos, el mes d'agost, li va tornar a passar el mateix amb la mateixa persona. Segons el seu relat, aquesta vegada va a anar a més i, encara que Cantó es va canviar de cua, va començar a cridar fort que era maleducada i a increpar-la, fins que altres persones de la cua s’uniren a les seues queixes.

Em va fer anar al seu despatx per a explicar-me com soc de maleducada i que he de canviar de llengua davant d’una persona castellanoparlant

A més, explica Rosa, va arribar fins i tot a fer-la entrar al seu despatx per a explicar-li com era de maleducada i que havia de canviar de llengua si estava parlant amb una persona castellanoparlant.

La dona assegura que es va sentir molt violentada i que no és la primera vegada que aquesta persona discrimina les persones de Petrer que s’adrecen a ella en valencià. De fet, assegura que el veïnat valencianoparlant del municipi té moltes històries semblants que poden contar i que saben perfectament qui és aquesta treballadora perquè és costum d'ella tractar-los així. 

Estem farts i fartes de sentir-nos com si estiguérem fent alguna cosa malament

Aquesta segona vegada Rosa es va posar en contacte amb la Plataforma per la Llengua i ha denunciat la treballadora davant l’Oficina de Drets Lingüístics, ja que, diu, està "farta de sentir-se com si estiguera fent alguna cosa malament només per parlar la seua llengua".

Plataforma per la Llengua, en un comunicat, ha informat que ha demanat a l'Oficina de Drets Lingüístics que s'adrece a la direcció de l'oficina de Correus de Petrer per a garantir l'atenció oral en valencià. També que l'entitat ha demanat a l'oficina que respecte els drets lingüístics i que evite qualsevol forma de discriminació lingüística.

À Punt Mèdia ha contactat amb Correus, que ha informat que està recollint informació sobre el cas.

La Plataforma per la Llengua ha remarcat que Correus és una empresa que funciona segons el dret públic i, per llei, ha de garantir l'atenció oral i per escrit a la ciutadania en una llengua oficial. En aquest sentit, indica que cap treballador ni treballadora públics pot exigir a la ciutadania que no parle en una llengua oficial, com és el cas del valencià, ni pot privar-los d'un servei per aquesta raó.

el Vinalopó Mitjà

També et pot interessar