Creix la demanda de cursos d’especialització per a ser influenciador
Si bé a Espanya no hi ha formació específica per a ser creador de continguts, la professió de moda atrau les noves generacions
La moda de ser influenciador comença a demandar una formació específica que en països com Irlanda ja s'ha convertit en un grau universitari. Ací a Espanya, on hi ha més de 134.000 creadors de continguts no professionals, les universitats no s'ho plantegen, però sí que comencen a oferir-se molts cursos per a perfeccionar les tècniques.
Meri Lozano, creadora de contingut valenciana, ha explicat a À Punt que “un influenciador pot nàixer, evidentment, però jo crec que es pot aprendre, treballar i és una cosa que hem viscut en la nostra pròpia experiència, perquè hem evolucionat”. De fet, un de cada tres joves espanyols vol ser com ells i elles. Una nova professió que està de moda, i per a la qual es preparen i dediquen molt de temps.
José Rochina, expert en xarxes i gestor de comunitats d’EDEM, ha explicat que “no tot es tracta de pujar una foto i tindre repercussió, sinó que tot això porta un treball previ d’hores. Tots aquests influenciadors, al cap i a la fi, es preparen per a crear aquest contingut”.
Marcelo Royo, director del Departament de Comercialització i Investigació de Mercats de la Universitat de València, ha explicat com “no té fonament epistemològic ni metodològic, ni de cap classe, crear un grau d'influenciador. Una altra cosa és que parlem d'un curs d'especialització”.
Fora de la universitat ja hi ha qui aprofita la popularitat per a donar cursos enfocats a ser influenciador. Diana Terekhova, creadora de continguts, ha assegurat que no solament van dirigits a influenciadors o gent que vol ser-ho, “sinó també a la gent que vol treballar amb les xarxes socials d'alguna forma”.
El que està clar és que la demanda d'aquesta formació existeix. De fet, la Universitat Autònoma de Madrid ofereix des del 2018 un curs específic per a ser influenciador.