Directes
Ara en la televisió
LES NOTÍCIES DEL MATÍ
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ

La dana va destruir diverses proves de l'incendi de Campanar que va causar deu morts a València

Estaven emmagatzemades al depòsit de peces de convicció del Servei Comú Processal d'Assumptes Generals, situat a Riba-roja de Túria

L'edifici de Campanar, després de l'incendi / Rober Solsona (Europa Press)

La barrancada que va arrasar bona part de la província de València el passat 29 d'octubre va destruir també diverses proves judicials de l'incendi de l'edifici d'habitatges del barri valencià de Campanar, en el qual van morir deu persones el 22 de febrer del 2024.

Segons consta en una diligència d'ordenació del jutjat d'instrucció número 9 de València, al qual ha tingut accés l'agència EFE, les inundacions van destruir el motor compressor del frigorífic —en què, segons les anàlisis pericials, es van iniciar les flames—, restes del revestiment exterior de l'edifici, fragments del material de la façana i del revestiment i la substància que unia els dos panells metàl·lics instal·lats a la façana.

Estes proves estaven emmagatzemades al depòsit de peces de convicció; una instal·lació que és propietat de la Conselleria d'Hisenda a Riba-roja de Túria.

El passat 6 de desembre, la Generalitat va informar que este complex alberga espais cedits a la Conselleria de Justícia; entre ells, el depòsit de la Unitat Administrativa de Suport als Arxius Judicials de la Comunitat Valenciana i l'equip de peces de convicció del Servei Comú Processal d'Assumptes Generals (SCAG) de València.

La inundació va afectar tant les infraestructures com el material emmagatzemat

De les 30.000 peces del depòsit, es van veure afectades les col·locades en les primeres prestatgeries, corresponents al partit judicial de València i a l'Audiència Provincial de València.

El desembre passat es va informar que aproximadament el 15% del material estava danyat, si bé no es va concretar l'estat i la possibilitat de conservació de les peces.

València el Camp de Túria Dana 2024 Incendi edifici Campanar

També et pot interessar