Desallotjades 142 persones d'un edifici a Elx per problemes en l'estructura
L'Ajuntament té previst revisar de forma exhaustiva els blocs del barri per a conéixer la situació real de l'immoble
Un total de 142 persones —de les quals 38 són menors— han sigut finalment desallotjades de manera preventiva i per motius de seguretat de dos escales d'habitatges del carrer del Palombar, al barri de Sant Antoni, a Elx, per problemes en l'estructura. Dijous es va fer un primer desallotjament de 61 persones –44 adults i 17 menors— però este divendres s'ha decidit desallotjar completament els habitatges i els locals del bloc.
Els informes tècnics de l'arquitecta municipal i l'arquitecte tècnic conclouen que l'edifici presenta una amenaça de ruïna imminent, la qual cosa suposa un risc greu per a la seguretat pública, segons l'ajuntament il·licità. Els tècnics municipals han assenyalat que les fuites als baixos —provocades per la pluja— han erosionat el terreny i hi ha hagut un descens del paviment que ha deixat fissures.Com que l'estructura dels blocs està afeblida, s'ha decidit desallotjar-los com a mesura de precaució.
S'han proposat mesures cautelars de caràcter urgent: desallotjar completament els habitatges i locals del bloc, tallar immediatament els subministraments i precintar la vorera frontal de l'edifici. S'ha establit un perímetre de seguretat i s'han fet sondejos en la planta baixa per a analitzar la situació dels murs de càrrega i les sabates dels pilars.
També una inspecció exhaustiva del sistema de sanejament, mitjançant càmeres, per a detectar possibles trencaments o embossos, la reparació dels col·lectors generals d'aigües pluvials i residuals i el recalçament de murs i pilars, si els sondatges revelen que és necessari. Les mesures s'aplicaran sota la supervisió de tècnics competents i podran ampliar-se en funció del resultat de les inspeccions i estudis que s'estan duent a terme, segons l'ajuntament.
L'alcalde d'Elx, Pablo Ruz; l'edil d'Estratègia Municipal, Francisco Soler, i la regidora d'Acció Social, Celia Lastra, van acudir dijous al lloc i s'interessaren per la situació de les persones desallotjades.