Directes
Ara en la televisió
À PUNT NOTÍCIES NIT
Ara en la ràdio
TERRITORI SONOR (reemissió)
Lliga Endesa: València Bàsket-Spar Girona

Els directors d’institut aproven el nou model d’ensenyament per àmbits en primer d’ESO

Consideren que la reorganització de les assignatures per projectes millorarà la comprensió de l'alumnat.

El president de l'Associació de Directors d'Instituts d'Educació Secundària del País Valencià, Toni González

Tots els estudiants de primer de l’ESO treballaran per àmbits, per projectes, segons una instrucció de la Conselleria d'Educació per al curs escolar 2020-2021. No es canvia la matèria, ni les hores educatives, sinó l’organització de les assignatures per a facilitar el trànsit des de l’educació primària. Però això és factible? El president de l'Associació de Directors d'Instituts d'Educació Secundària del País Valencià, Toni González, creu que sí. Assegura que ja hi ha centres educatius amb projectes d’aquest tipus en vigor i que només han demanat a Educació flexibilitat per a adaptar la instrucció al tarannà de cada institut d’educació secundària.

En la pràctica el model reagruparà les assignatures i la càrrega lectiva en àmbits, com per exemple una àrea de lingüística on abans hi havia tres assignatures: valencià, castellà i anglés. González considera que aquest model educatiu té avantatges, entre els quals destaca la possibilitat de sessions cooperatives entre professors de dues matèries en una mateixa aula, que permetran connectar sessions lectives per a explicacions més completes i comprensives; particularment, en el cas de les ciències.

“Ho veiem positiu perquè ens fa passar d’onze assignatures i huit docents, cadascun amb les seues demandes, a huit àmbits o competències. I l’alumnat pot rebre una atenció més directa i individualitzada, siga per un o dos professors, explica el president dels directors d’institut.

En declaracions a À Punt Notícies, González ha explicat que la reorganització de les assignatures no reduirà la càrrega lectiva, sinó que permetrà una educació més integral. Per a aclarir la qüestió ha posat l'exemple següent: la preparació d’un projecte Erasmus a l’aula, que implique treballs en l’àrea de llengua (per a les sol·licituds) i de matemàtiques (per al càlcul de costos).

També et pot interessar