Directes
Ara en la televisió
MÚSICA DE BANDA

Educació afirma que la reorganització escolar que planteja és provisional i està basada en la baixada de natalitat

Les unitats s'han planificat tenint en compte les xifres del padró i s'hauran d'adaptar amb les dades reals d'admissió

Tres xiquetes cap a l'escola en una imatge d'arxiu / GVA

La Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació ha assenyalat que la reorganització escolar per al curs 2024-2025 en infantil, primària i aules UECO (unitats específiques en centres ordinaris) remés als ajuntaments i sindicats esta setmana és provisional, per la qual cosa encara està obert a modificacions. El director general de centres docents, Jorge Cabo, ha indicat que "hem fet arribar als ajuntaments la proposta perquè facen les al·legacions fins al 21 de maig i d'acord amb estes farem les modificacions oportunes per a escolaritzar a tot l'alumnat".

Cabo ha matisat que esta previsió d'unitats s'ha fet tenint en compte el padró, que reflecteix un evident descens de la natalitat i per tant d'alumnat. "Per a la determinació d'unitats ens hem basat en el padró, que tendeix a la baixa. No obstant això, una vegada es duga a terme l'admissió, s'habilitaran les unitats que siguen necessàries", ha assenyalat.

"En la llista facilitada esta setmana a ajuntaments i sindicats no es té en compte totes les aules UECO, ja que no s'han habilitat encara en la seua modalitat, i això ja suposarà almenys un augment de 25 unitats més", ha afegit el director general. A més, des de la Conselleria d'Educació han assenyalat que la previsió s'ha realitzat abaixant la ràtio en molts municipis perquè la reducció d'unitats no fora major a la contemplada.

Projecte de seqüenciació i horaris de primer curs dels cicles formatius 2024-2025

D'altra banda, al voltant del projecte de seqüenciació i horaris de primer curs dels cicles formatius 2024-2025, el sindicat STEPV ha dit que "sembla que ha pres la decisió de fer les coses d'amagat. En una setmana ja ha publicat, per segona vegada, un projecte que no ha passat per la taula de negociació i no sembla que tinga cap intenció de fer-ho".

Per a l'STEPV el projecte de seqüenciació i horaris pel qual es desenvolupa l'ordenació del sistema de formació professional, publicat amb presses, "no dona solució ni resposta a la incertesa de com seran els currículums a l'FP, cosa que impossibilita així la confecció dels horaris per al curs que ve".

El sindicat està preocupat per la dinàmica que s'està establint en formació professional i insta a este col·lectiu a secundar la vaga prevista pel pròxim 23 de maig.

Educació

També et pot interessar