Educació proposa adaptar el curs acadèmic a les necessitats de l'alumnat
El decret permetria els alumnes amb necessitats especials poder retardar o avançar l'inici de primària segons el seu grau de maduresa.
La Conselleria d'Educació presentarà aquest dijous als sindicats un nou decret d'inclusió, el qual planteja que els continguts acadèmics s'adapten al ritme d'aprenentatge de cada alumne, i no al contrari.
És l'esperit de l'educació inclusiva, que permetrà als alumnes amb necessitats especials poder retardar o avançar l'inici de primària segons el seu grau de maduresa. En el cas del batxillerat, l'alumnat que ho necessite tindrà l'opció de distribuir els continguts d'un curs acadèmic en dos anys. O bé, al contrari, els xics i les xiques amb altes capacitats podran fer els dos cursos de batxillerat en un, per a poder així entrar abans a la universitat.
El projecte entén l'educació inclusiva com un dret, que, per tant, s'ha de poder aplicar en totes les etapes educatives, preferentment dins de l'aula ordinària, a través del desdoblament de grups o la docència compartida.