Educació reforça la formació dels docents per a l'atenció emocional de l'alumnat afectat per la DANA
Estos cursos específics complementen l’especialització de 10.000 professors sobre com intervindre en situacions de crisi
Els docents que atenen alumnat afectat per la DANA rebran cursos específics d'acompanyament emocional, complementaris a la formació ja oferida sobre com intervindre en situacions de crisi i en què han participat 10.000 professors.
Els nous cursos s'impartiran al llarg del mes de novembre i acabaran abans del 15 de desembre, segons informa la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, que organitza els cursos.
Duren huit hores i estan destinats a mestres especialistes que atenen els alumnes amb necessitats educatives especials, l'orientació educativa i els professionals d'educació infantil, primària, secundària, batxillerat i formació professional de centres públics, concertats i privats.
També es crearà l'espai "Parlant amb ànima" perquè els docents de les zones afectades per la DANA puguen consultar amb especialistes en la matèria sobre el desenvolupament de la seua pràctica professional per a gestionar les diverses casuístiques en este context de crisi i trauma.
Esta formació és complementària del curs "Intervenció en situacions de crisi i escoles sensibles al trauma", que organitzen la Direcció General d'Inclusió i Innovació Educativa i el CEFIRE d'Educació Inclusiva, Benestar i Salut Mental, que va començar el 4 de novembre i acaba esta setmana.
En este curs han participat 10.000 docents que han rebut eines pràctiques i estratègies d'acompanyament emocional, essencials per a ajudar els docents a gestionar el benestar emocional de l'alumnat.
La formació l'ha impartida l'especialista Alma Serra i s'hi han abordat temes sobre com crear entorns educatius segurs i sensibles al trauma, afavorint una resposta adequada a les necessitats emocionals dels estudiants.
Tots els materials de la formació, així com les sessions enregistrades, estan disponibles per als docents a través de la plataforma Aules Autoformació, per tal de facilitar l'accés continu al contingut formatiu.
El 30 d'octubre la Direcció General d'Innovació i Inclusió Educativa va traslladar als centres educatius un document amb pautes per atendre la situació després de la catàstrofe.
Paral·lelament, s'han posat a disposició del professorat dos guies pràctiques que aborden l'acompanyament emocional en centres receptors d'alumnat afectat de crisi i l'acompanyament en situacions de crisi en general.