Directes
Ara en la televisió
BON DIA COMUNITAT VALENCIANA
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ

Estira-i-amolla entre PP i PSPV pel corredor mediterrani

Els populars demanen agilitzar les obres i els socialistes trauen pit de l’impuls donat per Sánchez i Puig

Vies del tren del corredor mediterrani en una imatge d'arxiu / À Punt NTC

El Grup Popular a les Corts ha presentat una iniciativa parlamentària en la qual sol·licita al Ministeri d'Infraestructures “la restitució íntegra” de la línia C2 de rodalia i l'agilitació de les obres del corredor mediterrani.

El portaveu d'infraestructures del grup parlamentari popular, Joserra González de Zárate, ha justificat aquesta proposta davant de “la falta de previsió del ministeri en la nova infraestructura ferroviària Xàtiva-La Encina, afectada per les obres del corredor mediterrani".

Segons ha destacat, Adif ha anunciat "fins a sis dates de reobertura que sempre han acabat retardant-se" i ha criticat que “aquesta falta de capacitat de la línia provocarà nombrosos inconvenients en els trams de via única provisionals derivats de les obres".

El diputat ha lamentat que continue parcialment el servei d'autobusos de substitució de la C2 entre Xàtiva, l'Alcúdia i Moixent, “un trajecte maltractat durant anys". A més, González ha advertit que en la pràctica “aquests temps seran encara majors, perquè la via única obliga els trens a esperar en estacions sense parada per a creuar-se amb uns altres”.

Els socialistes trauen pit de la gestió

Per la seua banda, la portaveu adjunta del PSPV-PSOE a les Corts, María José Salvador, ha considerat que les declaracions del diputat popular “demostren una gran ignorància, ja que els treballs previs en línies com la C2 són imprescindibles per a continuar amb el desenvolupament del corredor”.

Salvador afirma que els populars “no tenen ni idea del que diuen, després d'anys d'abandó del PP, han sigut els governs de Ximo Puig i de Pedro Sánchez els qui han donat l'impuls definitiu al corredor mediterrani”.

Aquest cap de setmana ha entrat en funcionament el traçat original entre La Encina i Xàtiva de 45 quilòmetres, que estava en desús des del 1997 i que ara s'ha renovat per complet.  

La desviació dels trens permetrà avançar en les obres del corredor mediterrani per a reduir a una hora el trajecte Alacant-València.