Facua crea una plataforma d'afectats pel cobrament il·legal de l'equipatge de mà

El servei facilitarà informació per a reclamar les quantitats pagades de més i no cal advocat ni procurador, només disposar dels justificants del recàrrec

Compartiment per a guardar equipatge de mà en un avió
Compartiment per a guardar equipatge de mà en un avió / Shutterstock

L'organització de consumidors Facua ha posat en marxa una plataforma d'afectats pels abusos en el sector aeri per a ajudar a reclamar els recàrrecs que hagen pagat per viatjar amb equipatge de mà, per imprimir la targeta d'embarcament en l'aeroport o per reservar seient al costat d'una persona dependent o un menor.

La iniciativa arriba després de la multa històrica de 150 milions d'euros imposada pel Ministeri de Consum a les aerolínies de baix cost Ryanair, Vueling, EasyJet i Volotea en considerar que estes pràctiques abusives. Les companyies ja preparen recursos d'alçada per a recórrer la sanció davant de l'administració mateixa i no descarten tampoc acudir a la via judicial.

En roda de premsa este dilluns el portaveu de Facua, Rubén Sánchez, ha explicat que la plataforma habilitada facilitarà informació a les persones afectades perquè puguen reclamar les quantitats pagades de més, que no necessiten ni advocat ni procurador, sinó disposar dels justificants i la documentació del recàrrec del cobrament per equipatge de mà. La plataforma de consumidors s'encarregarà de redactar la demanda.

Segons Sánchez, esta pràctica estesa en les aerolínies és una il·legalitat ja que el sobrepreu per l'equipatge de mà vulnera l'ordenament jurídic perquè és un dret reconegut que va implícit al pagament d'un bitllet. Fa anys que Facua denuncia esta situació, ha recordat. Concretament, des de finals de 2018, quan Ryanair va ser la primera a implantar-la i després se sumaren altres companyies.

El líder de la plataforma ha advocat ara perquè hi haja demandes massives dels afectats per a "pressionar i forçar a erradicar estes pràctiques sense esperar que les sancions siguen fermes" en els tribunals, ja que el procés es dilatarà anys fins que arribe al Suprem. Per això, ha posat remarcat que, "si milers de consumidors emprenen mesures i batallen en tribunals, sense cap cost perquè no necessiten advocat, possiblement el sector es veu abocat a erradicar esta pràctica de cobrar extra per viatjar amb equipatge de mà".

Facua també ha demanat a les autoritats de Consum que per cada consumidor afectat sancionen les empreses amb una quantitat molt superior a la defraudada. D'eixa forma, hauran de fer front a les respostes judicials amb devolució dels diners, quan hi haja sentència ferma, i també hauran d'abonar les sancions.

També et pot interessar

stats