Facua denuncia els estereotips masclistes encara vigents en la publicitat
L'associació assenyala que les dones sofreixen cosificació i sexualització en anuncis i cartells, amb xiques mig nues i jocs de paraules amb el seu cos
Coincidint amb el Dia Internacional de les Dones, Facua ha presentat els nominats a anuncis més sexistes de l'any. L'Associació de Consumidors ha obert el termini perquè les persones que són sòcies i simpatitzants voten la publicitat més masclista de l'any. A més, el seu secretari, Rubén Sánchez, ha aprofitat aquesta convocatòria per a denunciar els estereotips i els rols de gènere que alimenten el masclisme social.
Alguns dels continguts nominats mostren dones sexualitzades, on apareixen mig nues o en biquini, amb continguts que no tenen res a veure amb l’estiu o el cos de la dona. S’utilitzen com a reclam, tal com ha assenyalat Sánchez: “Una mentalitat de l'edat mitjana amb què es cosifica el cos de les dones”.
Un dels anuncis presentats per l’associació és un cartell d’una empresa de plaques solars de Múrcia, on apareix una dona en biquini agafant una placa solar. Segons el text publicitari, es recomana, en un evident doble sentit sexual, que “es pose mirant cap al sud”.
En un altre dels cartells assenyalats, d'una sidreria de Gijón, en la convocatòria d’una festa masculina paral·lela a la de les Comadres per carnestoltes (on solen ser tot dones), el menú està ple de fotografies de dones en roba interior "que mostren uns glutis femenins per a fer una equivalència amb el pernil ibèric", ha afirmat el secretari de Facua.
L’últim anunci nominat ha sigut d'un grup empresarial càntabre: una desfilada benèfica contra la pobresa infantil “amb un incomprensible reclam d’una dona en banyador”.
Per a Paula Cerveró, fundadora de Lila Marketing, “la societat cada vegada accepta menys aquestes campanyes".