La família Escobar-Camprubí agraeix el suport rebut després de l'accident mortal a Nova York
Dèsset experts investiguen l'accident de l'helicòpter, però es desconeixen les causes que podrien ser un contratemps amb ocells, drons o fallada del motor
Familiars d'Agustín Escobar i Mercè Camprubí, que van morir este dijous a Nova York en un accident d'helicòpter amb els seus tres fills, han expressat en una carta el seu agraïment pel suport rebut després del sinistre: "No hi ha paraules per a descriure el que estem vivint, ni per a agrair l'afecte rebut", assenyalen.
En la carta, signada per set membres de la família Escobar i dotze de la família Camprubí, recalquen que "són moments molt difícils, però l'optimisme i l'alegria sempre han caracteritzat la nostra família", al mateix temps que demanen "el màxim respecte a la intimitat, atés l'impacte global que ha tingut esta tragèdia i la implicació dels tres menors. Volem guardar el record d'una família feliç i unida, en el moment més dolç de les seues vides. Se n'han anat junts, i han deixat una empremta inesborrable entre tots els seus familiars, amics i coneguts", afigen.
Assenyalen després que s'han desplaçat a Nova York per a complir amb tots els tràmits i repatriar els cossos i que en els pròxims dies donaran detalls de la cerimònia de comiat.
Els morts són dos alts executius de l'empresa Siemens, Agustín Escobar i Mercè Camprubí, i els seus tres fills de 4, 5 i 11 anys, que van morir amb el pilot que els traslladava en un viatge turístic per Nova York en estavellar-se l'aparell en l'aigua.
Les hipòtesis de l'accident
Les autoritats dels EUA treballen amb les hipòtesis que l'accident d'un helicòpter ocorregut dijous en aigües del riu Hudson (entre Nova York i Nova Jersey), on van morir cinc espanyols i un pilot estatunidenc, va poder deure's a un contratemps amb algun ocell o amb un dron, o potser a una fallada del motor.
"Hi havia tres teories. Estava el debat sobre que haguera estat provocat per un contratemps amb ocells, amb drons o alguna fallada mecànica. Veurem què passa", va dir l'alcalde de Jersey City, Steven M. Fulop, en una roda de premsa en la qual no va aclarir si estes hipòtesis continuen sent els pilars que encara sustenten la investigació.
La directora de la Junta Nacional de Seguretat en el Transport (NTSB), Jennifer Homendy, va informar que dèsset persones continuen desplegades als voltants del lloc del sinistre i va assegurar que la investigació continua oberta, per la qual cosa s'evitarà "especular".
Estrepitosa caiguda
L'helicòpter sinistrat es va enlairar des de la part baixa de Manhattan en direcció al sud abans de volar cap al nord fins al pont de George Washington, i després va tornar a anar cap al sud seguint la costa de Nova Jersey, quan va perdre el control a l'altura de la ciutat de Hoboken.
L'estrepitosa caiguda de l'helicòpter a l'aigua, en la qual es va poder veure com perdia parts del fuselatge en l'aire, es va produir entorn de les 15:15 hora local (19:15 GMT) i va necessitar la mobilització dels bussos del cos de bombers, així com de la Policia de Nova York i de Nova Jersey, que van traure del riu les víctimes i l'aeronau sinistrada.
Visita a les instal·lacions de Siemens i aniversari
Fulop també va ampliar la informació sobre el tràgic viatge en el qual esta família, formada per dos executius espanyols de Siemens i els seus fills de 4, 5 i 11 anys van perdre la vida.
"Era l'aniversari d'un dels xiquets i el pare estava ací per negocis. Va arribar diumenge per a visitar algunes instal·lacions de Siemens a Pittsburgh (Pensilvània, EUA), segons ens van dir. I després van estendre el viatge amb la família, que va arribar fa un parell de dies per a la part de l'aniversari", ha indicat el regidor de Jersey City.
Sobre el pilot mort, des de l'Ajuntament de Jersey City van confirmar que es tractava de Seankese 'Sean' Johnson, "un militar afroamericà, veterà de 36 anys".