FAMPA-Valencia denuncia que el termini d’al·legacions per al procés d’elecció de llengua coincidisca amb Nadal

Afirmen que no és moment de fer una consulta pública perquè moltes persones no estan en condicions de manifestar-se

Imatge d'arxiu d'un aula a la Comunitat Valenciana
Imatge d'arxiu d'una aula de primària / GVA

La Federació d’Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de la província de València FAMPA-València ha denunciat este dimarts en un comunicat que l’inici del termini per a presentar al·legacions per al procés d’elecció de llengua comence en plenes vacances de Nadal. 

Segons s’ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), hi ha un termini de deu dies per a presentar estes al·legacions, que comença “en plena època de descans familiar”, cosa que dificulta “greument” la participació de les famílies “posant en tensió innecessària” el sistema educatiu en un moment “especialment delicat”. També critiquen que s’ha publicat una consulta sobre la nova orde de modificació de la jornada escolar amb un termini de participació que va del 21 de desembre al 7 de gener, coincidint novament amb el període vacacional.

Afirmen que la decisió d’accelerar estos processos sense tindre en compte les circumstàncies actuals “demostra una falta de planificació i sensibilitat” de la Conselleria. “Venim d’una situació crítica amb la DANA, que ha deixat la comunitat educativa en una situació de vulnerabilitat, i ara s’afegeix un estrés innecessari al sistema educatiu”, ha declarat Rubén Pacheco, president de FAMPA-València. Per això afirma: “No és el moment de forçar este tipus de decisions”.

En declaracions a À Punt Notícies, Pacheco ha assenyalat que és una mecànica —a què malauradament estan habituats— de col·locar consultes públiques en moments en què el públic no està en condicions de fer al·legacions.  

FAMPA-València reclama una ampliació del termini d’al·legacions fins a un període posterior a les vacances. “El que cal ara és serenitat i respecte pel sistema educatiu i per les famílies. Esta forma de procedir només genera més incertesa i malestar, i no garanteix que hi puguen participar”, ha afegit Pacheco.

A més, en el comunicat reiteren l'oposició a una normativa que “no assegura la presència del valencià com a llengua vehicular”, fet que, segons FAMPA, “n'agreuja la situació de minorització”. “Esta llei no garanteix una educació plurilingüe equilibrada i perpetua les desigualtats lingüístiques que ja afecten el nostre sistema educatiu”, conclouen.

També et pot interessar

stats