Directes
Ara en la televisió
BON DIA ESPECIAL LOTERIA NADAL 2024

La federació veïnal de València, contra l'eliminació de 400 arbres i un carril bici per a ampliar el tramvia

L'associació prefereix que s'elimine un carril de trànsit abans que talar arbrat, just l'any en què la ciutat assumeix la Capitalitat Verda d'Europa

En imatge, trams d'arbrat amenaçats pel projecte d'ampliació de les dos línies de tramvia a València / FAAVV / À Punt NTC

Ampliar la xarxa de transport públic a la ciutat de València prolongant els traçats de les línies 11 i 12 de metro sí, però no a costa de talar centenars d'arbres i eliminar un carril bici. És la valoració de la Federació d’Associacions Veïnals de València (FAAVV) al projecte de Metrovalència per a connectar la línia 10 amb el front marítim i l'Hospital La Fe amb l'est de la ciutat

La federació veïnal considera preferible eliminar un carril de trànsit motoritzat al fet d'arrancar de soca-rel 400 arbres per a habilitar el pas del tramvia, en els prop de cinc quilòmetres de traçat nou, en dos trams, que contempla el projecte d'ampliacions: 180 exemplars pel que fa a la línia 11, més vora 230 en la 12.

"La FAAVV celebra l'ampliació de la xarxa, però lamenta que es preferisca talar tots estos arbres sans i de gran planta en comptes de reduir un carril de trànsit motoritzat", ha manifestat la federació veïnal en un comunicat, que destaca la contribució d'esta massa vegetal a la "qualitat ambiental i acústica de les avingudes, ja que genera ombra i redueix l'efecte illa de calor" a més dels "beneficis socials i millores en la salut" que comporten. Així mateix, adverteix de la contradicció de plantejar esta solució el mateix any que València ha assumit la Capitalitat Verda Europea.

La federació veïnal també critica la decisió d'eliminar el carril bici del pont de l’Assut de l’Or, que empren cada dia 1.600 ciclistes, sense donar alternativa. Recorden que, tal com està el projecte, suposarà tallar una connexió en bici que permet enllaçar perimetralment tota la ciutat, i que connecta amb el port i el front marítim, i que facilita l'accés al carril bici cap al Saler.

La federació, que representa al conjunt de les associacions veïnals de la ciutat de València, proposa una altra modificació del projecte: estendre la línia 11 del tramvia fins a l'Hospital Doctor Peset i l'estació de metro de Safranar, a fi de millorar la connectivitat en el districte de Quatre Carreres (on ara circula la línia 10), per a facilitar l'accés dels residents al seu hospital de referència i millorar la connexió amb altres línies de metro.

València Mobilitat

També et pot interessar