FGV destina 23 milions a reconstruir les instal·lacions de València Sud devastades per les inundacions

S'han adjudicat tres contractes d'emergència per a executar els treballs, que han començat una vegada concloses les tasques de neteja i desenrunament

Seu de FGV a València Sud
La seu de FGV a València Sud, encara amb estralls de la dana / Generalitat

La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), ha destinat més de 23 milions d'euros per a la reconstrucció del conjunt d'instal·lacions que integren el complex de València Sud —entre altres oficines centrals, el lloc de comandament, tallers i la resta d'edificis auxiliars—, i que resultaren greument afectades per la dana del 29 d'octubre. Per a executar estos treballs s'han adjudicat tres contractes per via d'emergència. El primer afecta l'edifici principal d'oficines, on s'invertiran uns onze milions d'euros. Un segon dotat amb sis milions es destina al taller d'unitats de metro i edificis auxiliars; mentre que el tercer, que supera els sis milions, servirà per a rehabilitar els complexos d'operacions, arxiu històric i manteniment d'instal·lacions fixes i altres locals.

Segons ha informat la Generalitat en un comunicat este dilluns, els treballs han començat una vegada que s'han completat les labors prèvies de neteja, desenrunament i retirada de residus que s'han realitzat en el conjunt de les instal·lacions situades a 1.200 metres del barranc de Poio. Tot este enclavament va quedar destrossat per les inundacions de fa dos mesos després que la rambla se n'eixira de mare.

Instal·lacions i infraestructures arrasades

El complex de València Sud és la seu central de l'empresa pública FGV i acull el lloc de comandament, tallers, diferents edificis de manteniment, oficines i l'estació de les línies 1, 2 i 7 de Metrovalència. Les destrosses han sigut importants, fins al punt que deixaren fora de servei el cervell de la xarxa de metro, que s'ha instal·lat provisionalment als tallers Machado. Les obres previstes permetran situar el nou lloc de comandament en la primera planta i reorganitzar la resta de serveis que es presten en l'edifici principal.

Juntament amb l'edifici d'oficines principal s'ha previst rehabilitar els diferents locals, com ara la garita d'accés, menjador, servei mèdic, despatxos sindicals, aules de formació, vestuaris, planta baixa de tallers, oficines d'operacions i seguretat, a més de l'arxiu històric.

Una altra part especialment danyada del complex de València Sud han sigut les dependències d'Instal·lacions Fixes que alberguen oficines, tallers, zones d'emmagatzematge i vestuaris dels diferents serveis de manteniment. De la mateixa manera, el desbordament del barranc va negar i inutilitzar l'equipament, la maquinària, les eines i materials de recanvi del taller destinat al material mòbil a València Sud, sense els quals es fa absolutament inviable prestar el servei ferroviari. Per a fer front a la renovació de l'equipament del taller s'ha previst un altre contracte per a adquirir maquinària i equips tècnics.

Renovació de via de València Sud

De manera paral·lela, el gestor ferroviari FGV treballa des de fa setmanes en la renovació del conjunt de vies d'accés i vies auxiliars de València Sud, per a la qual es destinen uns quinze milions d'euros. L'actuació permetrà que a principis de febrer de 2025 els trens de les línies 1, 2 i 7 puguen arribar a esta estació. En conjunt es treballa en la substitució de huit vies destinades a la circulació dels trens que presten servei i vint més de caràcter auxiliar per a manteniment i accés a tallers. En total es renovaran uns 10.000 metres de via, amb les corresponents instal·lacions.

També et pot interessar

stats