Directes
Ara en la televisió
ALTA TENSIÓ

FGV recuperarà la connexió de metro entre Paiporta i Castelló "abans de l'estiu"

El director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat, Alfonso Novo, assegura que a "primers de juliol o finals de juny" es reactivarà la línia en el tram més afectat per la dana, que ara es cobreix amb autobusos

26.02.2025 | Entrevista LNM Alfonso Novo / À Punt NTC

Metrovalència vol tindre en marxa el tram de la línia 1 entre les estacions de Paiporta (Horta Sud) i Castelló (Ribera Alta) "abans de l'estiu". Més concretament, "a primeries de juliol o a finals de juny", segons ha avançat a Les notícies del matí Alfonso Novo, el gerent de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV).

Novo ha confirmat que FGV s'ha marcat com a prioritat posar en marxa la línia en eixes dates, si bé "faltaran cosetes" que Ferrocarrils resoldrà després que circulen els combois, com reparar al complet les instal·lacions o reactivar les oficines.

Segons ha recordat hi ha estacions, com la de Paiporta, "destrossada per complet", que caldrà refer de nou, mentre que la reparació d'altres, com la de Picanya, necessitaran obres d'envergadura.

FGV recupera els usuaris habituals, més de 300.000 al dia

El director gerent d'FGV ha destacat que, malgrat la falta de servei del tram fins a Castelló i el suport dels busos llançadora, el metro funciona ja amb "certa normalitat" a la província de València, fins al punt d'haver recuperat els 303.000 usuaris al dia, la xifra habitual anterior a la dana. Només els busos llançadora, amb què FGV atén els usuaris de Paiporta, Picanya, Torrent, Picassent i Picanya, transporten vora 150.000 passatgers.

Novo ha destacat l'esforç "terrible econòmic i humà" amb les llançadores, per a recórrer servei alternatiu i millorar el del metro, si bé ha lamentat que, arran de la gran destrossa de la barrancada, "on més falta fa el transport és on més es retardarà".

Negociacions per a evitar la vaga en Falles

Des de les 13:00 hores d'este dimecres, la plantilla d'FGV enceta una nova jornada de vaga en protesta per la falta de protecció del personal, que els sindicats asseguren que la dana ha posat en evidència. Novo nega estes acusacions, assegura que el pla d'autoprotecció existeix i que de l'anàlisi interna de la gestió entén que "les decisions es van fer bé", tenint en compte que les estacions centrals, que van quedar arrasades a pocs metres del barranc de Poio.

El director gerent d'FGV, que ha demanat anticipadament "disculpes a la gent", assegura que intentarà tancar un acord sindical "abans de Falles" per a frenar o minimitzar les protestes "en els dies centrals". La idea, com en totes les festes, és reforçar el metro, amb servei tots els caps de setmana previs fins a les dos de la matinada, reforç diari i reforç nocturn i servei 24 hores les últimes quatre nits.

València l’Horta Sud la Ribera Alta Dana 2024 Mobilitat dana

També et pot interessar