FGV vol limitar a dos els patinets al metro i al tramvia de València i Alacant

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana restringirà també, a partir del 15 d'octubre, la ubicació, que vol limitar al penúltim vagó o un d'intermedi

Dos usuàries de patinet a València, en una imatge d'arxiu
Dos usuàries de patinet a València, en una imatge d'arxiu / Shutterstock

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) vol limitar a dos el màxim de patinets elèctrics que podran viatjar en els seus trens i tramvies de València i Alacant. L'empresa pública està ultimant la regulació, que pretén aprovar la segona quinzena d'octubre, i els detalls de la qual estan encara perfilant.

La informació avançada per FGV no deixa clar com es controlarà esta limitació d'unitats i l'altra novetat de la proposta normativa, que és la d'ubicar estos artefactes estrictament en el penúltim vagó o en un d'intermedi. No podran anar en les capçaleres per a no impedir l'eixida des de la cabina de conducció i per a no entorpir l'entrada i eixida de les persones amb mobilitat reduïda.

L'empresa assegura que la norma té un caràcter dissuasiu, no sancionador, pensant en la comoditat de la resta d'usuaris. Adverteix que el compliment serà progressiu, i no d'un dia per a un altre, sota vigilància de la plantilla d'FGV, els vigilants i el personal dels punts d'informació a les estacions.

Fins ara, no hi havia limitació d'accés als patinets a la xarxa d'FGV, però havien d'anar plegats als trens i tenien prohibit circular en estacions, de la mateixa manera que les bicicletes no poden accedir sense anar plegades entre setmana en els trams subterranis. El consell d'administració d'FGV ja va desestimar-ne la prohibició, per la contribució dels patinets a facilitar la intermodalitat del transport dins de la xarxa de transport públic, entre altres motius, però ara tornarà a abordar-ne el tema.

Prohibició total a Renfe, permissivitat a l'EMT

Està a punt de complir-se un any des que Renfe va prohibir l'accés de patinets elèctrics en tots els trens (regionals, rodalia, l’alta velocitat i la llarga distància), com també han fet els autobusos municipals de ciutats com Madrid, Barcelona o Sevilla. Per contra, l'accés amb estos elements continua permés a l'EMT de València.

La revisió de les condicions de transport de patinets a FGV coincideix en el temps amb nous incidents relacionat amb estos elements. Els bombers apunten un patinet elèctric com a possible origen de l'incendi que en la nit de dijous va obligar a evacuar una fica de l'avinguda de França de València. FGV insisteix, però, que la limitació té com a objectiu final el confort dels viatgers i no tant la seguretat per problemes derivats de la combustió d'estos vehicles de mobilitat personal. L'any 2022, l'explosió de la bateria d'un patinet al metro de Barcelona va ferir cinc persones.

Veus expertes consultades per À Punt com el catedràtic de la UPV Antonio García, han advertit del risc pel mal ús dels usuaris o les sobrecàrregues d'estos mitjans, així com de la inseguretat de les bateries dels models més econòmics.

També et pot interessar

stats