Fitur 2025 creixerà un 10% en expositors, fins a 884, i generarà 445 milions per a Madrid

Esta fira internacional de turisme fa la 45a edició del 22 al 26 de gener

Imatge d'arxiu de l'organització ferial Ifema, on es celebra Fitur cada any
Imatge d'arxiu de l'organització firal Ifema, on Fitur té lloc cada any / P. Mesegar (Europa Presss)

La Fira Internacional de Turisme (Fitur) fa la 45a edició, que tindrà lloc a Madrid del 22 al 26 de gener, on participaran 9.500 empreses (500 més), 156 països i 884 expositors titulars amb estand, fet que suposa un creixement del 10% en termes generals i del 19% en internacionalitat.

Esta internacionalitat també té el reflex en les 101 representacions oficials de països, cinc més que en la passada edició, i la incorporació d'onze nous països, procedents sobretot d'Àfrica i Àsia, segons ha assenyalat este dilluns el president del comité executiu d’Ifema Madrid, José Vicente de los Mozos, en la presentació d'esta nova edició de la fira.

Fitur 2025 espera repetir o fins i tot superar la xifra d'afluència de l'any passat de 250.000 visitants, entre professionals i públic en general durant el cap de setmana.

L’organització preveu superar els 150.000 professionals de dimecres a divendres i al voltant de 100.000 de públic general durant el cap de setmana. Un gran flux d’assistència que s’estima que tinga un impacte econòmic per a Madrid de 445 milions d'ingressos, amb un efecte positiu en sectors com mobilitat, hoteleria, restauració, cultura i oci.

De los Mozos ha destacat que és la fira del món que més professionals reuneix i ha avançat que, pel creixement que experimenta Fitur any rere any, en la pròxima edició es podria ampliar l'espai que ocupa dels nou pavellons actuals a deu.

La secretària d'Estat de Turisme, Rosario Sánchez, ha destacat la rellevància de Fitur, que torna a obrir el calendari internacional de fires turístiques, revalidant el lideratge com a certamen número u per volum de participants i assistents.

Per a Sánchez, Fitur és una oportunitat per a demostrar que Espanya, que ha sigut pionera en promoció turística, també ho continua sent en transformació que viu el sector cap a un turisme sostenible.

També et pot interessar

stats