La Forta celebra el 35 aniversari reafirmant el compromís amb el servei públic

La presidenta ha destacat el paper dels mitjans de comunicació autonòmics en situacions d’emergència com la DANA, on À Punt va ser el primer a arribar

Fòrum de la Nova Comunicació en l'edició especial pel 35 aniversari de la Forta
Fòrum de la Nova Comunicació en l'edició especial pel 35 aniversari de la Forta / Forta
14 de novembre 2024 - 20:10

La Federació d’Organismes o Entitats de Ràdio i Televisió Autonòmics (Forta) ha complit 35 anys d’existència i ho ha celebrat amb una edició especial del Fòrum de la Nova Comunicació i un homenatge als ex directors generals de les dotze cadenes que la conformen.

Raquel Fuertes, directora general de la Corporació Aragonesa de Ràdio i Televisió, i presidenta de la federació en el període actual, ha destacat el paper clau de les radiotelevisions autonòmiques en l’ecosistema informatiu i de mitjans, i el paper referent de la Forta en el panorama audiovisual espanyol des de la seua creació l’any 1989: “Forta i les nostres cadenes hem sigut i seguirem sent l’espill on es reflecteixen les nostres comunitats, una eina indispensable per a construir i preservar les nostres identitats diverses, defensant els valors democràtics amb informació veraç i transparència, i construint ponts entre generacions i territoris”.

Fuertes ha posat en relleu el rol dels mitjans autonòmics en situacions d’emergència, com l’erupció del volcà de La Palma amb la cobertura de RTVC Canàries o la recent DANA a la Comunitat Valenciana, on l’equip d’À Punt ha sigut el primer a arribar i oferir una cobertura rigorosa i humana dels esdeveniments.

Així mateix, ha assenyalat la tasca de les dotze radiotelevisions autonòmiques de la Forta en la promoció de la cultura, la identitat i la cohesió social de les seues comunitats, amb especial èmfasi en el compromís amb la veracitat i la proximitat que les caracteritza, amb continguts que reflecteixen les tradicions pròpies i les llengües locals: “En contrast amb la uniformitat de continguts que ens proposen els gegants audiovisuals amb què competim, les ràdios i televisions autonòmiques despleguem la força d’allò que és més immediat i pròxim. El valor de qualsevol de les nostres cadenes es mesura per la capacitat de connectar universal i immediat, el més global amb el més local”.

Per la seua part, Enrique Laucirica, secretari general de la Forta, s’ha referit a la capacitat d’evolució de les radiotelevisions autonòmiques i a la col·laboració al si de la Forta, que ha sigut l’element vertebrador de la seua història: “Hem apostat per la innovació i el desenvolupament de plataformes digitals i nous formats, que permeten connectar amb audiències més joves, i tot això sense renunciar a la nostra missió principal, que és el servei públic”. 

En l’actualitat, els mitjans de comunicació públics que formen part de la Forta corresponen a 12 autonomies: Andalusia, Madrid, Catalunya, Galícia, Comunitat Valenciana, País Basc, les Canàries, Illes Balears, Castella-la Manxa, Múrcia, Aragó i Astúries.

En els seus 35 anys de vida, la Forta s’ha consolidat com un espai referent de col·laboració i treball conjunt, amb iniciatives que inclouen coproduccions, intercanvi de recursos i estratègies de negociació publicitària conjunta. Amb una cobertura que abasta el 85% de la població nacional, les cadenes de la Forta són referents en els seus territoris.

També et pot interessar

stats