Directes
Ara en la televisió
TRESORS AMB HISTÒRIA

Fulgencio obri la porta a modificacions en el pla d’ampliació de l’accés a València per la V-21

El delegat del govern espanyol es compromet a facilitar una reunió entre Foment i les plataformes en defensa de l'horta.

El delegat del govern central i membres del col·lectiu Per l'Horta s'han reunit per a parlar sobre el projecte d'ampliació V-21 / Europa Press

El delegat del govern espanyol a la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, s'ha compromès a “intercedir” amb el Ministeri de Foment perquè els col·lectius Per l’Horta i Alboraia, Horta i Litoral puguen traslladar en una reunió "al mateix ministre o al secretari d'Infraestructures” les seues objeccions a les obres d’ampliació de l’accés nord a València per la carretera V-21.

Fulgencio ha atés els representants de les plataformes quan falta una setmana per a l’inici de les primeres expropiacions de terrenys.

Després de la reunió, el delegat del govern espanyol ha manifestat en un comunicat la voluntat de determinar entre totes les administracions afectades “quines poden ser les alternatives [...] que tinguen menor incidència per a l'entorn".

A més, ha destacat que hi ha “sensibilitat” cap als plantejaments dels col·lectius i ha posat de manifest l’interés personal del ministre de Foment, José Luis Àbalos perquè aquest projecte “heretat i molt avançat en el temps” es desenvolupe “de la millor manera possible”.

Més de 7.000 firmes contra el projecte

Els membres dels col·lectius en defensa de l’horta han aprofitat la trobada per a entregar a Fulgencio les més de set mil firmes arreplegades en contra del pla d’ampliació de la V-21.

Segons han explicat en un comunicat, el projecte s'ha aprovat sense "la més mínima participació pública i amb una notificació als afectats que només s'ha fet efectiva en la seua fase final" i sense atendre les demandes dels ajuntaments d'Alboraia i València per a paralitzar i revisar el projecte.

Per l’Horta i Alboraia, Horta i Litoral alerten de "l'afecció irreversible" que suposaran les obres en els 80.000 metres quadrats d’horta protegida, així com del "gravíssim impacte en la comarca de l'Horta Nord, molt més gran que la pròpia ampliació de la V-21”, de la creació de dues estructures de pas –per a l'accés nord al Port i per al futur AVE València-Barcelona– associades amb la construcció d’un tercer carril en l’autovia.

Poc abans de la reunió, en una entrevista en Les notícies del matí de la ràdio d'À Punt, Lluís Fontelles, del col·lectiu Per l'Horta, s’havia manifestat en idèntics termes. Considera, a més, que el ministre Ábalos no ha complit la seua paraula: ni ha modificat el projecte, ni s'ha reunit amb ells per a mantindre una negociació.

Baldoví defén modificacions menors de “sentit comú”

Per la seua banda, el portaveu de Compromís al Congrés, Joan Baldoví, ha mostrat la seua esperança en el diàleg per a aconseguir una solució per al projecte sense que "l'ocupació de l'horta siga irreversible" perquè considera que "amb unes modificacions de sentit comú seria suficient".

A preguntes dels periodistes en un roda de premsa, Baldoví ha demanat “sensibilitat” al titular de Foment, ha apel·lat a la condició de valencià del ministre i ha defensat una solució semblant al del projecte de la Y basca, les modificacions del qual es van negociar amb l’empresa sense que fora necessari pagar indemnitzacions.

També et pot interessar