Directes
Ara en la televisió
AÇÒ ÉS UN DESTARIFO

El funeral del papa Francesc serà el dissabte a les 10:00 h a la plaça de Sant Pere

El fèretre del pontífex, que jau en un taüt de fusta oberta sense cadafal, es traslladarà dimecres a les 09:00 h a la basílica del Vaticà

La capilla del papa Francesc a la Casa Santa Marta / EFE

Ja se sap la data del funeral del papa Francesc, mort dilluns per un ictus cerebral als 88 anys. Serà dissabte, 26 d'abril, a les 10:00 hores la plaça de Sant Pere del Vaticà, segons ha confirmat este dimarts la cúpula de l'Església catòlica. La cerimònia, a la qual està prevista que arriben caps d'Estat de tot el món, estarà oficiada pel degà del col·legi cardenalici, Giovanni Battista Re. En acabar, el fèretre es traslladarà a la basílica de Santa Maria la Major de Roma per a ser soterrat, complint amb les últimes voluntats que el pontífex argentí va deixar escrites en el seu testament.

Dimecres, a més, està previst que a partir de les 9:00 hores es porte el taüt amb el cos del sant pare des de la capella de Casa Santa Marta, lloc de residència oficial, a la basílica de Sant Pere del Vaticà per a rebre l'homenatge dels fidels abans de les exèquies del cap de setmana. El Vaticà ha difós este dimarts les primeres imatges de Francesc dins del fèretre. El fins ara bisbe de Roma descansa sobre un taüt de fusta obert, senzill i sense cadafal. Està forrat de vellut roig i Francesc amb una casulla púrpura, la sotana blanca i un rosari a les mans.

Els reis Felip VI i Letícia, acompanyats per la reina Sofia, acudiran al llarg d'este dimarts de matí a la Nunciatura Apostòlica a Espanya per a signar en el llibre de condolences que ha disposat l'ambaixada de la Santa Seu.

El trasllat del cos començarà demà després d'un moment d'oració presidit pel camarlenc, el cardenal Kevin Joseph Farrell, que donarà pas a la processó. La comitiva passarà per la plaça Santa Marta i la plaça dels Protomàrtirs Romans; des de l'Arc de les Campanes eixirà a la plaça de Sant Pere i entrarà en la basílica vaticana per la porta central. Després, en l'altar de la confessió, sota el baldaquí, el cardenal camarlenc presidirà la litúrgia de la paraula, al final de la qual començarà la visita dels fidels. Encara no s'ha determinat per quant de temps s'exposarà el cos del sant pare difunt, que va fer alguns canvis en les regles dels funerals als pontífexs. Entre d'altres, s'ha eliminat la tradició d'enterrar els papes en tres taüts: "Un de xiprer, un segon de plom i un tercer de roure”.

Després del funeral, el fèretre es traslladarà immediatament a la basílica de Santa Maria la Major, com va deixar escrit Francesc. En el testament va indicar: "Sol·licite que el meu sepulcre es prepare al nínxol de la nau lateral entre la Capella Paulina i la Capella Sforza de l'esmentada basílica papal". El sepulcre, segons ha demanat, "ha d'estar en terra; senzill, sense decoració particular i amb l'única inscripció: Franciscus".

Papa Francesc

També et pot interessar