Gandia demana ajudes al Govern d'Espanya per l'incendi de Llutxent
El ple municipal acordat sol·licitar també línies de préstecs preferencials subvencionades per l'ICO.
L'Ajuntament de Gandia ha acordat sol·licitar al govern central la declaració de zona d'emergència a la superfície afectada per l'incendi de Llutxent i ajudes econòmiques pels danys causats. A més, demanarà obrir línies de préstecs preferencials subvencionades per l'ICO.
En concret, la declaració per una emergència de protecció civil es demana per a la zona de Marxuquera Alta i les urbanitzacions de Montesol, Montepino, Las Cumbres i l'Ermita, així com totes aquelles zones del terme municipal de Gandia que han quedat danyades pel foc que es va iniciar dilluns al terme municipal de Llutxent, a la Vall d'Albaida.
Segons ha acordat el ple municipal aquest dimecres, a més de la declaració de zona afectada per emergència, se sol·licita a l'executiu encapçalat per Pedro Sánchez la concessió d'ajudes econòmiques tant a particulars, per danys en l'habitatge habitual i elements de primera necessitat, com a les corporacions locals per les despeses derivades d'actuacions "inajornables".
El consistori demana també ajudes per a persones físiques o jurídiques que hagen dut a terme la prestació personal o de béns, ajudes per a establiments industrials, mercantils i de serveis per danys en produccions agrícoles, ramaderes, forestals i d'aqüicultura marina, i subvencions per danys en infraestructures municipals i a la xarxa viària provincial.
Quasi 3.000 persones evacuades
L'incendi declarat dilluns ha obligat ja a desallotjar prop de 3.000 veïns i veïnes de Pinet, Marxuquera, la Drova, Barx i algunes cases de Quatretonda. A Gandia s'han iniciat actuacions per tal de reallotjar les persones afectades per l'incendi i informar-los sobre els riscos, les mesures previstes i les conductes que han de seguir.
El consistori de la localitat ha habilitat dos punts de reallotjament de veïns afectats, l'Espai Baladre i el Centre de Convivència de Corea.
A més, aquest dimecres s'ha constituït un comité assessor i s'ha acordat la creació d'un lloc de comandament local per a coordinar les actuacions, que se situarà a la sala de comissions de l'Ajuntament, i s'ha posat a la disposició dels afectats una oficina d'atenció especial per a oferir la informació que requerisquen i que se situarà a la planta baixa de l'edifici del consistori.