Educació mantindrà les assignatures agrupades per àmbits en primer i segon d’ESO
Al professorat li preocupa que l'augment de l'alumnat per aula puga dificultar-ne la implantació
Garantir el 100% de la presencialitat és un dels reptes que s'han marcat els centres educatius i la Generalitat per al curs que ve. Serà també una nova prova de foc per a comprovar l'èxit d'implantació de les assignatures agrupades per àmbits en primer de l'ESO i, també en segon, si així ho decideix cada institut.
Miguel Ángel Costa, professor de matemàtiques a l'IES Lluís Vives, ha impartit enguany les assignatures de l’àmbit científic del curs de primer de l’ESO. En declaracions a À Punt Notícies ha explicat que aquesta metodologia ajuda l’alumnat nouvingut a tindre només un referent per a cada àmbit.
Però, aquesta nova manera d’impartir les assignatures podria perillar amb l’augment de l'alumnat per aula. Sobre això, Dafne Valor, professora de l'Àmbit Lingüístic del mateix centre, assegura que li preocupa que les aules passen de tindre 18 alumnes a 25.
Aquest dimarts, les direccions d’institut es reuneixen amb la Conselleria d'Educació per a planificar el nou curs amb l'objectiu d'arribar al 100% de la presencialitat, tenint en compte que la distància d'1,2 metres implicarà un augment del nombre d'alumnes per aula. El secretari autonòmic d'Educació, Miquel Soler, ha assegurat que la capacitat de les aules i l’organització dels grups dependrà també del tamany de les aules.
La Conselleria confia que si la vacunació arriba a l'alumnat de secundària i de batxillerat en el primer trimestre del curs que ve podran tornar a les distàncies anteriors a la pandèmia.