La Generalitat afirma que redactarà un decret dels VTC amb tots els informes preceptius
Salvador contesta a Unauto que no correspon al Consell Jurídic Consultiu informar sobre aquest projecte.
La consellera d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha replicat aquest divendres a Unauto que al Consell Jurídic Consultiu (CJC) no li correspon informar sobre el projecte de decret per a regular els VTC, que en aquest moment està en període d'al·legacions.
No obstant això, la consellera ha subratllat que la Generalitat no presentarà una norma "amb informes desfavorables", perquè comptarà "amb els de l'advocacia i tots els que siguen preceptius".
Salvador ha respost així als representants de l'associació majoritària en el sector de lloguer de vehicles amb conductor a Espanya, que van demanar un pronunciament del CJC i van advertir de la possibilitat que la Generalitat s'enfronte a indemnitzacions de més de 166 milions d'euros en cas d'expropiació de les autoritzacions als VTC.
Des de la Conselleria d'Habitatge han informat que, si bé els informes del CJC són preceptius en la tramitació de noves lleis, no és així en el cas dels decrets. Salvador ha insistit que sí que presentaran "els informes tant de l'advocacia com els que siguen preceptius" i que el decret haurà de tindre tots els informes necessaris favorables a la seua tramitació. "Estem en la tramitació del decret. Hi ha un acord en temes que estem disposats a regular, però ara com ara el decret està en la tramitació oficial i hauré de tindre tots els informes preceptius", ha conclòs.
CNMC: la regulació valenciana perjudica els consumidors
La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha assegurat que algunes regulacions autonòmiques sobre els VTC, com les de la Comunitat Valenciana, Catalunya o Balears introdueixen "restriccions sobre la competència i perjudiquen consumidors i usuaris sense servir a un interés general".
Entre aquestes limitacions han lamentat la precontractació amb un període d'antelació, l'exigència de títol habilitant als intermediaris i la prohibició de la geolocalització i d'estacionament en vies públiques. En aquest sentit, han manifestat que les restriccions no serveixen a un interés general i que no respecten els principis de regulació econòmica eficient.