Directes
Ara en la televisió
EN DIRECTE

La Generalitat aprova el pla especial de la ZAL de València

L'associació Per l’Horta recorrerà contra la la decisió als tribunals.

La Generalitat aprova el pla especial de la ZAL de València
À Punt NTC @apuntnoticies
Samuel Rausell
Jaime Roch
01 de desembre 2018 - 16:14

La consellera d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha signat la resolució per la qual s'aprova el pla especial de la zona d'activitats logístiques (ZAL) de València, que contempla un corredor verd amb zones enjardinades i connexió amb l'Albufera i mesures per a minimitzar la contaminació sonora. Amb aquesta nova ZAL "més verda per als ciutadans", la Generalitat pretén "harmonitzar l'activitat econòmica logística del port amb la millora de la qualitat de vida dels veïns i veïnes i amb la recuperació d'espais per a la ciutadania", detalla l'administració en un comunicat.

En concret, el document inclou un corredor verd, entorn del carril bici existent, que desplaça el perímetre de la ZAL "al màxim" per a guanyar espai obert per a la ciutadania i a l'ús públic, amb zones enjardinades que possibiliten la qualitat urbana de Natzaret i la connexió amb el Parc Natural de l'Albufera. També han elaborat un estudi d'insonorització, es prendran mesures per a reduir la contaminació sonora dels habitatges pròxims a la ZAL i l'anàlisi d'integració paisatgística estableix mesures per a aconseguir una transició més efectiva entre els usos residencials i logístics.

El projecte preveu recuperar els camins de l'horta de Rovella per a ús públic i mobilitat sostenible, amb la millora del paisatge de les àrees degradades de l'horta i l'accessibilitat per als vianants. Paral·lelament, preveu recuperar l'accés que connecta la part nord i la part sud del nucli de població de la Punta, actualment interromput per les vies del ferrocarril i l'aprovació de la ZAL. Per la seua banda, el port de València haurà d'executar altres millores complementàries.

Per l'Horta critica la decisió

L’associació Per l’Horta critica que la ZAL, “un polígon de naus i transport pesat en un espai d’antiga horta”, es construirà en un lloc “estratègic per al futur mediambiental de València i la l'àrea metropolitana”.

Han remarcat que “el que es tracta de presentar enganyosament a l’opinió publica com una millora paisatgística i un corredor verd, és en realitat un embelliment amb arbres del carril bici que ja existeix”. A més de “posar en perill l’horta de Rovella, que ara quedarà definitivament aïllada, desconnectada de la resta d’agroecositema, cosa que la condemna a la degradació i probable desaparició”.

Per l’Horta ja ha anunciat que recorrerà als tribunals contra la decisió per considerar que el pla Especial aprovat per la Comissió Territorial d’Urbanisme, és “virtualment el mateix que va tombar el Tribunal al juny del 2015”.

També et pot interessar