La Generalitat comença a demolir l'estació de metro de Paiporta destrossada per la dana

Les obres de reconstrucció tenen assignada una inversió de tres milions d'euros i permetran dotar l'espai d'unes instal·lacions més còmodes i accessibles

Maquinària pesant tira a terra l'edifici de la parada de metro a Paiporta
Maquinària pesant tira a terra l'edifici de la parada de metro a Paiporta / Metrovalencia

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ja ha fet este dijous el primer pas per a començar a executar les obres de reconstrucció de l'estació de Metrovalència a Paiporta, completament arrasada per la fatídica dana del 29 d'octubre. Esta setmana, com a part del procés, s'ha iniciat el derrocament del conjunt d'edificis que conformen les instal·lacions.

Malgrat que en un primer moment es va plantejar recuperar les instal·lacions sense dur a terme una demolició, les inspeccions tècniques realitzades per l'empresa pública han conclòs que hi ha problemes evidents en les fonamentacions, estructures, murs de càrrega i pilars. Per això, s'ha decidit tirar a terra tant l'estació com la subestació i la cafeteria. La reconstrucció de l'edifici permetrà dotar-lo d'unes instal·lacions més còmodes i accessibles per als usuaris. Al mateix temps, també com a part de les obres, s'han refet les andanes i tota la infraestructura ferroviària, que havia sigut devastada per la barrancada.

El pressupost del projecte, inclòs en les actuacions d'emergència que fa FGV en el conjunt de la xarxa de Metrovalència, ascendeix a uns tres milions d'euros per a condicionar l'estació de Paiporta i també els desperfectes patits a Picanya. Paral·lelament, l'empresa gestora executa les obres de rehabilitació del pont ferroviari sobre el barranc de Poio que forma part de les infraestructures de les línies 1, 2 i 7, amb una inversió que sobrepassa els cinc milions d'euros.

La reconstrucció de l'estació i del pont ferroviari de Paiporta és fonamental per a recuperar el servei de Metrovalència. Primer, en el tram fins a Torrent per a les línies 1, 2 i 7 i, posteriorment, fins a Castelló, destinació final de la línia 1 (Bétera-Castelló).

FGV ha adjudicat, també per via d'emergència, un altre contracte per a les obres de rehabilitació de superestructura de via i electrificació en diferents zones del tram comprés entre l'eixida de València Sud i Castelló, per un import de més d'onze milions d'euros.

També et pot interessar

stats