Directes
Ara en la televisió
ATRAPA'M SI POTS
Ara en la ràdio
PODRÍEM FER-HO MILLOR

El govern vol reforçar les matemàtiques i la llengua després dels resultats de l’informe PISA

Docents i famílies consideren que s’imparteixen hores “suficients”, però que cal canviar la metodologia i abaixar les ràtios

Imatge d'arxiu d'una classe en un centre educatiu / À Punt NTC

Matemàtiques i llengua són les dues matèries que el govern espanyol ha col·locat en el centre de la diana del nou pla de reforç després que l’informe PISA suspenguera el desembre l'alumnat espanyol en Matemàtiques i Comprensió lectora.

Les diferents veus que participen en la comunitat educativa tenen múltiples idees sobre com ha de ser aquest pla de reforç. Joan Marco, professor de secundària a la cooperativa Escuela 2, afirma que no es tracta d’impartir més hores d’aquestes assignatures perquè ja en són “suficients”. De fet, afirma que matemàtiques és la matèria amb més hores setmanals en secundària. En aquest sentit, la professora de secundària a l’IES Doctor Pesset de Paterna, Zaida López, pensa que “és la qualitat el que més importa”, i que una possible solució seria canviar la metodologia i arriscar-se a treballar de forma distinta.

El govern anuncia que per a apujar nota dotarà amb una partida d'uns 500 milions el reforç en matemàtiques i llengua. Respecte a aquesta mesura, Rubén Pacheco, president de la Confederació d’Ampes Gonzalo Anaya, ha fet una valoració “en principi, positiva”, però adverteix que no podem esperar que l'informe PISA ens condicione, perquè això significaria que el sistema educatiu falla en conjunt. 

També es contempla un pla de formació per al professorat. Per a López és un encert i destaca que són els docents qui han d’enganxar l’alumnat a les classes amb motivació i “pegant-li moltes voltes al cap” per a pensar activitats amb què puguen atrapar-los. També aconsella fer moltes tertúlies a classe perquè l’alumnat parle, recuperar els dictats i buscar paraules al diccionari. Per a Marco és clau acompanyar els xiquets i xiquetes, no en fer moltíssims exercicis, sinó mitjançant una “comprensió profunda”.

El plantejament del govern és que restar alumnes per aula i sumar professorat de suport fora de l'horari lectiu redundarà en la millora en aquestes matèries. I les famílies van encara més enllà. Pacheco recorda que el currículum escolar va augmentant, però el temps de l’alumnat en l’aula és el mateix, i açò fa que cada vegada el volum de faena que s'emporten a casa siga major. 

Des de la Conselleria d'Educació diuen que les propostes són benvingudes, però que arriben tard. A més, afigen, que ací a la Comunitat Valenciana ja començà l'actual curs amb un reforç en matemàtiques i llengua. 

Educació

També et pot interessar