Directes
Ara en la televisió
TRESORS AMB HISTÒRIA

#HoReconec, la campanya conjunta de Consum i la Gasol Foundation per a combatre l'obesitat infantil

S'habilitarà un grup de Telegram dirigit a mares i pares amb idees i receptes saludables per a millorar els desdejunis i berenars dels més menuts

Productes de pastisseria, en una imatge d'arxiu / À Punt NTC

El primer pas per a solucionar un problema és reconéixer que alguna cosa no s'està fent bé. Aquest és el punt de partida de #HoReconec, la nova campanya que han posat en marxa conjuntament el Ministeri de Consum i la Gasol Foundation, dels germans Pau i Marc Gasol, per a combatre el sobrepés i l'obesitat infantil. Un problema, com ha alertat aquest dilluns el ministre del ram, Alberto Garzón, que afecta més del 40% dels xiquets i les xiquetes entre 6 i 9 anys i del qual adverteixen "sistemàticament" investigacions realitzades tant des d'organismes públics com privats. 

La campanya, que s'ha presentat oficialment en una roda de premsa, està dirigida a conscienciar mares i pares de la necessitat de promoure desdejunis i berenars saludables per als fills. En un vídeo promocional s'arrepleguen, fent servir l'humor, els testimonis d'un grup de progenitors que assisteix a teràpia per a compartir els problemes que tenen a l'hora d'aconseguir que els fills adquirisquen bons hàbits de menjar: "Hola, soc el pare de Lucas i Lola, i estic ací perquè deixe que els meus bessons berenen brioixos cada dia", es lamenta un dels participants. Mentrestant, a la mare de Carla li venen les llàgrimes als ulls perquè la xiqueta li ha demanat que no s'oblide de la fruita per al berenar quan compren en el supermercat. 

#HoReconec vol ser un fòrum de trobada per a les famílies i donar-los idees, receptes i consells per a millorar els desdejunis i berenars dels més menuts. Per això s'ha dissenyat un pla d'acció de setze dies i s'ha habilitat un canal de Telegram que servirà com a grup de suport i començarà a funcionar el 20 de novembre. En aquest xat participarà també el xef Juan Llorca, que compartirà receptes saludables. Unir-s'hi és gratuït i es pot fer a través del web de la campanya. 

Durant la roda de premsa de presentació, la directora executiva de la Gasol Foundation Europa, Cristina Ribes, ha posat en relleu que a Espanya un de cada tres xiquets té sobrepés o obesitat segons dades de l'informe PASOS 2019, i que el 31,7% dels menors declara desdejunar brioixeria industrial habitualment. "Aquesta campanya de sensibilització va dirigida a tots els pares i mares que no segueixen uns desdejunis i berenars saludables, que mai s'ho han plantejat", ha assenyalat. "Des de la Fundació creiem que el primer pas és reconéixer que no ho estem fent bé", ha dit. 

També et pot interessar