#HoReconec, la campanya conjunta de Consum i la Gasol Foundation per a combatre l'obesitat infantil
S'habilitarà un grup de Telegram dirigit a mares i pares amb idees i receptes saludables per a millorar els desdejunis i berenars dels més menuts
El primer pas per a solucionar un problema és reconéixer que alguna cosa no s'està fent bé. Aquest és el punt de partida de #HoReconec, la nova campanya que han posat en marxa conjuntament el Ministeri de Consum i la Gasol Foundation, dels germans Pau i Marc Gasol, per a combatre el sobrepés i l'obesitat infantil. Un problema, com ha alertat aquest dilluns el ministre del ram, Alberto Garzón, que afecta més del 40% dels xiquets i les xiquetes entre 6 i 9 anys i del qual adverteixen "sistemàticament" investigacions realitzades tant des d'organismes públics com privats.
La campanya, que s'ha presentat oficialment en una roda de premsa, està dirigida a conscienciar mares i pares de la necessitat de promoure desdejunis i berenars saludables per als fills. En un vídeo promocional s'arrepleguen, fent servir l'humor, els testimonis d'un grup de progenitors que assisteix a teràpia per a compartir els problemes que tenen a l'hora d'aconseguir que els fills adquirisquen bons hàbits de menjar: "Hola, soc el pare de Lucas i Lola, i estic ací perquè deixe que els meus bessons berenen brioixos cada dia", es lamenta un dels participants. Mentrestant, a la mare de Carla li venen les llàgrimes als ulls perquè la xiqueta li ha demanat que no s'oblide de la fruita per al berenar quan compren en el supermercat.
#HoReconec vol ser un fòrum de trobada per a les famílies i donar-los idees, receptes i consells per a millorar els desdejunis i berenars dels més menuts. Per això s'ha dissenyat un pla d'acció de setze dies i s'ha habilitat un canal de Telegram que servirà com a grup de suport i començarà a funcionar el 20 de novembre. En aquest xat participarà també el xef Juan Llorca, que compartirà receptes saludables. Unir-s'hi és gratuït i es pot fer a través del web de la campanya.
Durant la roda de premsa de presentació, la directora executiva de la Gasol Foundation Europa, Cristina Ribes, ha posat en relleu que a Espanya un de cada tres xiquets té sobrepés o obesitat segons dades de l'informe PASOS 2019, i que el 31,7% dels menors declara desdejunar brioixeria industrial habitualment. "Aquesta campanya de sensibilització va dirigida a tots els pares i mares que no segueixen uns desdejunis i berenars saludables, que mai s'ho han plantejat", ha assenyalat. "Des de la Fundació creiem que el primer pas és reconéixer que no ho estem fent bé", ha dit.