Hosbec assegura que després de decretar l'estat d'alarma augmentaren les reserves als hotels
La patronal ha decidit tancar els establiments de manera ordenada per a vetlar per la salut de treballadors i clientela.
La patronal hotelera Hosbec ha recomanat a tots els establiments hotelers i allotjaments turístics de la Comunitat Valenciana que tanquen les instal·lacions en les pròximes 72 hores, mentre dure la situació d’alarma i emergència sanitària.
A la Comunitat Valenciana encara hi ha 30.000 turistes allotjats en hotels, la meitat d'ells estrangers. En una entrevista en Les notícies del matí, la secretària general de l'organització, Nuria Montes, ha destacat que han pres aquesta decisió per a vetlar per la salut dels treballadors i els clients. Per a l'organització que representa, "és incompatible mantindre oberts els hotels ara mateix" i ha instat a tancar els establiments de manera regulada i possibilitant l'eixida ordenada dels clients.
“Ens hauria agradat que el tancament s’haguera decretat per orde del govern, com ha passat en altres països, però davant de la falta de decisió política, els empresaris hotelers hem decidit autoregular-nos”, critiquen en un comunicat.
Allau de reserves després de la declaració de l'estat d'alarma
La decisió també respon a la situació que han viscut els hotelers després que es decretara l'estat d'alarma. "Es van incrementar de manera important les reserves de persones que volien vindre als hotels de la costa a passar la quarantena", una situació que ha viscut l'empresariat amb sorpresa segons la secretària d'Hosbec.
Segons l'Associació Empresarial Hotelera de Benidorm, Costa Blanca i la Comunitat Valenciana, “ja són centenars les empreses que han decidit tancar i moltes altres s’estan sumant a aquesta mesura”.
La patronal ha informat d’aquesta decisió a les autoritats turístiques de la Comunitat Valenciana, a Presidència de la Generalitat i als alcaldes i alcaldesses dels principals ajuntaments.
També s’ha comunicat el tancament als operadors turístics i agents de viatge. “Ara cal iniciar el procediment al més prompte possible perquè tots els clients allotjats finalitzen l'estada com més prompte millor”, conclou Hosbec.