Implanten un nou sistema de cita prèvia i gestió de cues en els registres civils de Castelló
El nou servei, que ja ha començat a funcionar a Castelló de la Plana, Nules, Sogorb i Vila-real, pretén reduir el temps d'espera
La Conselleria de Justícia i Administració Pública, en col·laboració amb la Conselleria d'Hisenda, ha implantat un nou sistema de cita prèvia i gestió de cues en els registres civils de les partides judicials de Castelló. Este nou servei, que ja ha començat a funcionar a Castelló de la Plana, Nules, Sogorb i Vila-real, pretén millorar l'atenció a la ciutadania i reduir el temps d'espera.
En eixe sentit, permet sol·licitar cita de manera telemàtica i ordenar així la pressió assistencial mitjançant la planificació de les agendes d'atenció al públic. També facilita l'ordenació de les cues en les sales d'espera per a la tramitació de qualsevol assumpte, segons ha destacat la Generalitat en un comunicat. La iniciativa consisteix en la instal·lació de quioscos expenedors de torn i pantalles informatives, així com del cablejat i les llicències de programari corresponent, en les sales d'espera de tots els registres civils de la Comunitat Valenciana.
Els registres civils ofereixen "múltiples serveis" a la ciutadania relacionats amb naixements, matrimonis, defuncions o nacionalitat, entre altres, alguns dels quals requereixen una sol·licitud de cita prèvia. Fins ara, per a demanar-la s'accedia a un tràmit telemàtic bàsic que permetia seleccionar un dia d'inici, a partir del qual el sistema oferia a l'usuari o usuària tres alternatives. Si no li anaven bé, s'havia d'iniciar de nou el tràmit des del principi.
El nou sistema de citació, que compta amb una navegació “molt més intuïtiva”, permet a la ciutadania consultar directament el calendari i comprovar quines dates i horaris estan disponibles per a reservar una cita en el moment que millor se li acomode.
Quant a l'ordenació de l'atenció i la gestió de cues, amb el nou sistema, tots els registres civils disposen d'un quiosc al qual la ciutadania ha de dirigir-se i que gestiona les cues segons. En el cas que el tràmit no requerisca cita prèvia, el quiosc donarà una orde d'assignació a cada persona i la pantalla informativa avisarà d'en quina finestreta rebrà atenció, per ordre d'arribada. Si el tràmit requerira cita prèvia, el quiosc reconeix la persona i en registra l'arribada i el sistema crida la ciutadania per orde de cita, ha detallat la Conselleria.