Imputat el tècnic municipal per l'accident mortal de l'unflable de Mislata
El jutjat ha rebut un informe d'un enginyer industrial que constata les deficiències trobades per la Policia Nacional en l'atracció i qüestiona la labor supervisora de l'Ajuntament
El jutjat d'instrucció número 4 de Mislata ha citat per aquest dimarts, 11 d'octubre, en qualitat d'investigat, el tècnic municipal que va autoritzar la instal·lació en la fira de Nadal v una de les atraccions, en la qual van morir dues xiquetes i van resultar ferides set més.
Aquesta imputació es produeix després que el jutjat rebera un informe d'un enginyer industrial que constatava les deficiències trobades per la Policia Nacional en aquesta atracció, però que també qüestionava la labor supervisora de l'Ajuntament de Mislata.
L'accident en què van morir Vera, de quatre anys, i Cayetana, de huit, es va produir el 4 de gener quan l'atracció es va veure afectada per una forta ratxa de vent.
El jutjat d'instrucció número 4 de Mislata dirigeix aquesta investigació en la qual consten ja com a investigats el propietari i un altre responsable del castell unflable, l'enginyer tècnic que va signar els certificats de la instal·lació i, ara, el tècnic municipal que va autoritzar el muntatge de la fira.
Informe detallat de 114 pàgines
L'enginyer que ha emés l'últim informe a petició del jutge instructor ha analitzat totes les declaracions dels investigats, dels progenitors de les víctimes i policies i altres membres dels serveis d'emergències, a més de material tècnic, fotografies i informes de l'Agència Estatal de Meteorologia per a elaborar el seu pronunciament.
En un informe de 114 pàgines, aquest tècnic constata que la instal·lació de la fira es trobava en un lloc diferent del qual constava en el projecte que va ser presentat a l'Ajuntament de Mislata i malgrat aquestes "modificacions substancials", indica l'informe, l'"Ajuntament va autoritzar la instal·lació de la fira".
En el cas de l'unflable accidentat, fa constar que ni es registra amb el seu nom comercial, ni amb les dimensions correctes, ni amb el nom del titular, i a més s'instal·la sense un certificat de muntatge in situ.
Sobre les possibles causes de l'accident, aquest enginyer coincideix amb els informes policials que ja obren en la causa i assenyala una ratxa de vent superior a 70 quilòmetres per hora, ancoratges insuficients i el mal estat de conservació i deficiències en la supervisió de la instal·lació.