La incidència dels trens de Madrid afecta quasi 17.000 viatgers en dos dies

Renfe desconeix quan es podrà retirar el comboi que va descarrilar en un túnel situat entre Chamartín i Atocha i avança que dilluns també hi haurà cancel·lacions i retards en l’alta velocitat

El director general de Negocis i Operacions de Renfe intervé davant els mitjans de comunicacions
El director general de Negocis i Operacions de Renfe intervé davant els mitjans de comunicacions / Sergio Pérez (Efe)

Vora 16.900 viatgers afectats entre dissabte i diumenge, bona part d’ells dels que pretenien arribar o vindre a Madrid des de la Comunitat Valenciana i amb trens d’alta velocitat. La xifra previsiblement continuarà creixent demà, quan Renfe també preveu cancel·lacions de trens. És una de les principals conseqüències que té en el transport ferroviari el descarrilament d’un tren en un túnel, situat entre les estacions madrilenyes de Chamartín i Atocha.

Ara per ara, i segons ha manifestat el director general de negocis i operacions de Renfe, Óscar Gómez, el tren descarrilat continua en el túnel i es desconeix quan podran retirar-lo: “No sabem amb precisió fins quan estarem així. Estem avaluant què hem de fer per a restaurar les operacions”, afirmava davant els mitjans de comunicació. El tren està situat en un punt per on passen els trens procedents de la Comunitat Valenciana, per eixe motiu els combois no poden arribar fins a Chamartín.

Cal recordar que només este diumenge, Renfe ha cancel·lat 18 trens que connecten la Comunitat Valenciana amb Madrid, mentre que Ouigo ha suspés la meitat dels programats i Iryo farà el trajecte entre la capital de l'Estat i Alacant amb bus, mentre que els combois amb origen o destinació de València arribaran a Atocha. Dissabte a la vesprada també es van haver de suspendre diversos trens d’alta velocitat.

Més de quaranta trens afectats diumenge

Gómez ha indicat que, en el conjunt d’Espanya, al llarg de la jornada es veuran afectats 42 trens, vora la meitat d’ells per cancel·lacions, i 13.700 viatgers. No obstant això, el responsable de Negocis i Operacions de Renfe ha remarcat que la seua operadora és l'única que garanteix als viatgers l’arribada a la destinació per a la qual havien comprat el bitllet.

En este sentit, ha indicat que la companyia ha establit alternatives per als que tenien previst pujar a un dels trens afectats. Entre estes alternatives, Óscar Gómez ha citat la d’acompanyar els viatgers en Rodalies des d’Atocha –on sí que poden arribar els trens de la Comunitat Valenciana— fins a Chamartín, bloquejant la venda de bitllets per a poder reubicar els usuaris afectats pels trens cancel·lats i avisant els afectats, “amb dues hores d’antelació”, com ha puntualitzat.

Pel que fa als damnificats, el responsable de Negocis i Operacions de Renfe ha indicat que les cancel·lacions es comuniquen als clients per SMS, per correu electrònic i per WhatsApp. “Enviarem 45.000 missatges a clients”, apuntava. Óscar Gómez ha indicat que tots els equips implicats en esta incidència estan “compromesos al màxim”. 

També et pot interessar

stats