Indignats amb Renfe demana "inversió i mesures immediates" en el servei de rodalies

Villalba espera que de la reunió entre Puig i la ministra de Transports isquen solucions immediates amb més maquinistes, un millor manteniment i la renovació dels trens

Trens cancel·lats i retards són la tònica habitual per als usuaris de Renfe a la Comunitat Valenciana
Trens cancel·lats i retards són la tònica habitual per als usuaris de Renfe a la Comunitat Valenciana / À Punt NTC

Els problemes que afecten els trens de rodalies ja s'han convertit en una cosa més que habitual. A les cancel·lacions, enguany se'ls han sumat les vagues de maquinistes, l'adaptació d'horaris i des de fa una setmana el robatori de coure i l'incendi a l'estació de Massalfassar que ha obligat a començar un servei extraordinari d'autobusos entre València Nord i Castelló de la Plana.

Rafael Villalba, portaveu d'Indignats amb Renfe ha demanat a Les notícies del matí, "una inversió i mesures immediates". "No es pot gestionar tan malament com s'està gestionant un mitjà de transport tan important per a arribar el nostre treball. Ens sembla que requereix ja una solució immediata", ha denunciat.

El possible traspàs de la gestió de les rodalies que ha demanat a la Generalitat serà un dels temes de la reunió d'aquesta vesprada entre el president, Ximo Puig, i la ministra de Transports, Raquel Sánchez.

El portaveu d'Indignats amb Renfe vol que d'aquesta reunió isca un compromís per a invertir de manera immediata en més maquinistes, més personal de manteniment i una millora de les línies. "Sobretot fan falta més maquinistes perquè hi ha cancel·lacions perquè no n'hi ha i també cal que milloren els trens i es renoven, ja que es desbaraten cada dos per tres perquè no hi ha un manteniment adequat".

Una de les situacions més greus es dona en la línia C6 de Castelló-València que s'ha convertit en un calvari per als usuaris, que tarden d'hora i mitja a dues hores per a fer un recorregut de 50 minuts. Rafal Villalba ha assenyalat que es tracta sobretot d'un problema de "mala gestió" per part de Renfe "que s'arrossega des de fa ja anys" i que no han detectat a temps els polítics que ara se sumen a les reivindicacions.

Fa 15 anys no hi havia els problemes actuals i circulaven més trens, ja que ara la línia està al 63% de capacitat segons Renfe. No entenem com es pot gestionar tan malament quan fa anys hi havia més trànsit i no hi havia problemes

D'altra banda, ha lamentat que el comissionat del Ministeri de Transports per a Rodalies que està elaborant un informe sobre l'estat d'aquest servei a la Comunitat Valenciana no s'haja posat en contacte amb la plataforma d'Indignats amb Renfe.

Es calcula que enguany Renfe ha suprimit uns 3.000 trens per una qüestió o una altra. En els últims 10 anys, el servei de rodalia ha perdut vora 42 milions de passatgers.

També et pot interessar

stats