Ingressa en el psiquiàtric de Fontcalent el condemnat per matar i esquarterar la mare a Madrid
Està condemnat a 15 anys de presó per matar, esquarterar i profanar el cadàver de sa mare
Alberto S. G., conegut com el Caníbal de Ventas i condemnat a 15 anys de presó per matar, esquarterar i profanar el cadàver de la mare, ha ingressat en el psiquiàtric penitenciari de Fontcalent després que el jove sol·licitara ajuda per a passar la seua condemna en este hospital.
Un jurat popular va declarar el maig del 2021 Alberto culpable de l'homicidi i profanació del cadàver de la mare, a qui va desmembrar i va ingerir part de les seues restes en el pis del barri de la Guindalera, a Madrid, en el qual tots dos residien. El tribunal no va apreciar que patira un brot psicòtic.
En una carta remesa al seu advocat, el pres es queixava el mes de gener que després de la seua detenció el febrer del 2019 no el van portar a l'hospital per a una valoració psíquica ni els agents li van llegir els seus drets durant l'arrest. "Vaig patir una alienació mental transitòria motivada pel consum de cànnabis i no vivia la realitat tal com és, sinó que delirava i tenia psicosi i paranoia. A més, vaig acabar fent-li a la meua mare el que em deien les veus i el que veia en les meues a al·lucinacions visuals", relatava.
En la sentència es va considerar provat que Alberto S. G. no tenia les seues facultats mentals anul·lades en el moment dels fets, per la qual cosa havia de complir la condemna en un centre penitenciari.
Respecte a una alienació mental, els magistrats sustentaven que "ni per les proves documentals, ni per les declaracions dels testimonis, ha resultat provat que l'acusat patira una alteració psíquica que li dificultara el processament correcte de la informació general que determinara una alteració greu de la consciència de la realitat de manera que anul·lara les seues facultats volitives i cognoscitives".