Iryo, la nova línia de trens d’alta velocitat amb empremta valenciana

L’aerolínia valenciana Air Nostrum posseeix el 55% del nou operador, que competirà amb Renfe i Ouigo 

Tren d'alta velocitat d'ISLA
Tren d'alta velocitat d'Ilsa / Ilsa

L’empresa espanyola d’alta velocitat Ilsa ha presentat aquest dijous a Madrid una nova línia de trens que competirà directament amb Renfe i Ouigo. Batejada com a Iryo, posarà en marxa els primers viatges en l’últim trimestre de 2022 i té previst oferir 16 trens per sentit en cadascun dels tres principals corredors d'alta velocitat actualment en funcionament: de Madrid a Barcelona, a l'est i al sud peninsular, contra els 48 de Renfe i els 5 de Ouigo, connectant així la capital d'Espanya amb Barcelona, Saragossa, Sevilla, Màlaga, Còrdova, València i Alacant.

Ilsa, on participa en un 55% l’aerolínia valenciana Air Nostrum i en un 45% l’operador públic italià Trenitalia, ha avançat que crearà 2.600 llocs de treball, tant directes com indirectes, i ja ha invertit al voltant de 1.000 milions d'euros. 

El director general, Víctor Bañares, ha defensat que “aquesta línia oferirà els trens més ràpids, sostenibles i silenciosos d’Europa”. A l’estiu va anunciar la compra de 23 trens per 797 milions d’euros. És un model interoperable en diversos països europeus, que fa 200 metres de llarg, té capacitat per a 467 passatgers i pot arribar a velocitats comercials de 360 quilòmetres per hora.

També et pot interessar

stats