L'Ajuntament i la Generalitat sol·liciten a Turespanya un pla València per a reactivar el sector turístic de la ciutat

Demanen al govern espanyol que ajude a captar demanda cap a València després de la DANA i done suport a la ciutat en la pròxima edició de FITUR

Turistes a València
Turistes a València / Turisme València

L'Ajuntament de València i la Generalitat han sol·licitat a Turespanya un pla València per a reactivar el sector turístic de la ciutat i donar suport a la seua promoció turística després dels efectes de la DANA, així com fer costat a la ciutat en la pròxima edició de FITUR.

La regidora de Turisme, Innovació i Captació d'Inversions de l'Ajuntament de València, Paula Llobet, i el secretari autonòmic de Turisme, José Manuel Camarero, s'han reunit amb el director general de Turespanya, Miguel Sanz, en una trobada en què ha participat el director de la Fundació Visit València, Tono Franco.

En la trobada han sol·licitat que el govern central s'implique i done visibilitat a les campanyes que es llançaran des de les dos institucions per a reactivar l'economia, que ajude a captar demanda cap a València després de la DANA al llarg del 2025 i faça costat a la ciutat en la pròxima edició de FITUR. Tant l'Ajuntament com la Generalitat llançaran campanyes de la ciutat de València i de la Comunitat Valenciana, respectivament.

"Veure't a València ens alegra el cor” i "És més que un destí. És una actitud"

"Veure't a València ens alegra el cor” i "És més que un destí. És una actitud" són els lemes amb què estes entitats pretenen captar turisme a Espanya i mercats internacionals en esta etapa dels mesos posteriors a la DANA, per a reactivar un sector turístic, que està veient reduïdes les reserves.

Els representants valencians destaquen la importància de continuar treballant en la projecció de València com un destí clau en els mercats nacionals i internacionals en estos moments, però també durant el 2025. A més, han traslladat a Turespanya la proposta d'integrar en la pròpia estratègia promocional les campanyes esmentades, que busquen connectar emocionalment amb els visitants i reforçar l'atractiu del destí.

Per a Llobet, "és essencial impulsar la col·laboració de totes les institucions per a recuperar i enfortir la imatge de València com una destinació turística segura, atractiu i de referència". "Campanyes com esta destaquen la nostra capacitat per a reinventar-nos i deixar ben clar que viatjar a València és segur i que ara, a més, qui ens visita ajuda a reactivar l'economia local en un moment que és molt necessari", ha ressaltat.

Ha afegit que han traslladat la "complicada situació viscuda pel sector en les últimes setmanes i l'impuls cap a la normalització turística que ha suposat la Marató". "Hem demanat redoblar esforços per a recuperar el nostre posicionament com a destí. També hem sol·licitat una major presència de València en les comunicacions de Turespanya amb els mercats", ha apuntat.

Ha explicat que es tracta de crear un "pla València específic buscant eixe reposicionament en els nostres mercats prioritaris i alineats amb la nostra estratègia turística durant els mesos de febrer a juny, un moment en el qual ja haurem deixat arrere l'emergència que vivim ara, però en el qual faran falta accions potents que impulsen els nostres sectors econòmics".

Preparatius per a FITUR

A més, València ja mira cap a FITUR, la Fira Internacional de Turisme, que tindrà lloc al gener, on aprofitarà el seu aparador internacional per a demostrar la recuperació i el compromís amb el turisme sostenible, accessible i de qualitat. Esta cita serà clau per a reflectir la resiliència i capacitat de la ciutat, reafirmant-la com un destí preparat per a rebre visitants de tot el món amb les màximes garanties.

També et pot interessar

stats