L’Ajuntament de València estudia nous models constructius per a augmentar la seguretat en inundacions
Les propostes inicials se centren especialment en la seguretat dels aparcaments i estacionaments dels cotxes en episodis d'inundabilitat
L'Ajuntament de València, a través de la Delegació d'Urbanisme i al costat dels propietaris de solars i constructors de la Torre, pedania de l’Horta Sud afectada per la DANA, ha iniciat un estudi de nous models constructius que es pretenen aplicar a les futures construccions que es posen en marxa al barri per tal d'augmentar la seguretat del veïnat en cas d'inundacions.
Les propostes inicials se centren especialment en la seguretat dels aparcaments i estacionaments dels cotxes durant episodis d'inundabilitat, segons ha assenyalat el regidor d'Urbanisme, Juan Giner.
Esta iniciativa, que busca garantir que les noves edificacions de la Torre siguen absolutament segures per als nous inquilins, s'engloba dins de les propostes que l'Ajuntament ha posat en marxa per a afrontar tots els problemes relacionats amb l'habitatge en la zona afectada per la DANA.
Bonificació del 95% en la quota de l’impost per a les obres
En este sentit, el consistori destaca la nova bonificació del 95% en la quota de l'impost per a les obres de nova construcció, ampliació, reforma, rehabilitació o habilitació, realitzades en qualsevol immoble de les pedanies de la Torre, el Forn d’Alcedo i Castellar-l'Oliveral, aprovada per la junta de govern local.
Segons Giner, la reunió de treball ha sigut amb els propietaris dels solars on es construiran nous edificis d'habitatges a la Torre, al costat de tècnics i experts en la matèria. La finalitat és "buscar solucions constructives que permeten una major seguretat i garantia enfront d'episodis d'inundabilitat, fonamentalment pel que fa als pàrquings i a l'estacionament de cotxes".
Propostes plantejades
En les reunions inicials s'han plantejat diverses alternatives que suposen modificacions dels projectes en diferents graus i, entre les primeres opcions, es planteja l'eliminació d'aparcaments subterranis i construir-los per damunt dels baixos d'usos terciaris i a continuació s'elevaria la zona residencial.
Una altra de les propostes consistiria a construir els aparcaments sobre rasant, però en este cas s'eliminarien les zones comercials. D'altra banda, també s'ha proposat pujar la rasant dels edificis 1,5 metres, o establir rampes sobreelevades. Una altra de les opcions plantejades en esta reunió inicial ha sigut la construcció d'un mur de formigó armat estanc en els aparcaments.
"A partir d'esta reunió inicial es tindran reunions on s'incorporaran els tècnics de l'Ajuntament de València per a valorar si és necessari modificar les ordenances que afecten este sector i dur a terme les mesures necessàries per a garantir que les noves edificacions siguen absolutament segures per als nous inquilins del barri de la Torre", ha afegit Giner.
La primera reunió ha permés posar sobre la taula diferents opcions que ara s'han de concretar per a valorar la modificació dels projectes que s'estan redactant en estos moments. El regidor d'Urbanisme ha assenyalat que "demostra la preocupació del sector que torna a situar la seguretat de les edificacions com a objectiu fonamental en les construccions".
A partir d'ara, s'establirà un calendari de treball, amb la finalitat que s'agilitzen les reunions tècniques i avancen els estudis per a afavorir la construcció de nous habitatges amb més seguretat i responent a les demandes dels veïns.