L'Ajuntament de València manté l'objectiu de fer circular set línes més d'EMT pel centre històric, però les desviarà quan hi haja aglomeracions

Els sindicats dels conductors estudien denunciar el consistori pel risc d'atropellaments, l'endemà que l'acumulació de vianants obligarà a desviar l'única línia que hi opera ara

En imatge la línia C1 al pas pel carrer de Sant Vicent, on es produeixen les aglomeracions i l'ajuntament vol posar a circular sis línies més
En imatge, la línia C1 al pas pel carrer de Sant Vicent, on es produeixen les aglomeracions i l'ajuntament vol posar a circular sis línies més / À Punt NTC

L'Ajuntament de València desviarà per Poeta Querol les línies de l'EMT que circulen pel carrer de Sant Vicent en moments de màxima afluència de vianants. La decisió l'aplicarà a partir del 12 de desembre, quan pretén posar-ne en circulació cinc noves (4,11,31,32 i 70) per aquest tram, que en pràctica implicaran el trànsit de 550 autobusos cada dia en una zona compresa entre trams reservats a vianants: l'àrea de la Llotja, la plaça de la Reina i part de plaça de l'Ajuntament. Dues línies més, la 16 i la 26, connectaran el centre des del carrer de la Pau fins a Poeta Querol des del pròxim dimarts.

Aquest dimecres, l'aglomeració de vianants va obligar a desviar l'autobús de la C1, l'única línia que opera ara pel carrer de Sant Vicent. A les xarxes socials s'han fet virals les imatges de l'autobús envoltat de persones.   

El regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell, justifica el canvi de ruta com un fet puntual, circumscrit a l'acumulació de persones per la jornada festiva i assegura que la recuperació de les set rutes, que s'afegiran a la que ja hi circula, no causarà problemes, ja que històricament circulaven fins a 900 autobusos diaris pel mateix tram. Diu que el canvi respon a una demanda de comerciants i veïnat. 

Des de l'oposició, Giussepe Grezzi (Compromís) qualifica de "fiasco" la remodelació de les rutes de l'EMT i demana convertir en zona de vianants Sant Vicent, perquè considera que és un espai conquerit per al passeig pels vianants. La regidora Maria Pérez (PSPV) veu la recuperació de les sis rutes com una reculada en "mobilitat sostenible" i un "fracàs absolut" que revela inviable el projecte municipal. Grezzi i Pérez pronostiquen el caos dimarts, quan la circulació d'autobusos municipals es multiplique per sis.

Denúncia del comité d'empresa

El comité d'empresa de l'EMT estudia denunciar l'ajuntament davant la Fiscalia de Seguretat Viària pel risc que, al seu juí, comporta la decisió de multiplicar la circulació d'autobusos per les zones de més densitat de vianants del centre de la ciutat. Els sindicats van prendre la decisió de valorar la denúncia el dia 30, davant les reiterades queixes rebudes pels conductors de la línia C1, segons ha explicat el president del comité, Gregorio Rabadán. Diu que s'ha elevat una consulta sobre la possibilitat d'interposar la denúncia a l'advocat del comité. Aquest matí tècnics de prevenció de l'EMT i responsables sindicals han fet un recorregut de proves per avaluar la seguretat i fer un informe, que determinarà si es denuncia o no.

Els responsables sindicals de l'EMT han advertit que la reestructuració de les rutes i la circulació per carrer de Sant Vicent pot comportar perill d'accidents greus, com ara atropellaments o frenades, atés que els autocars circularan a través de zones adaptades al trànsit de vianants, sense voreres ni separació específica entre vehicles i persones.

També et pot interessar

stats