L'alumnat amb trastorns de l'espectre autista es quadruplica en l'última dècada
Al voltant de quatre de cada cinc alumnes amb TEA (84%) estudien en aules compartides amb estudiants sense necessitats educatives especials
El nombre de xiquets, xiquetes i adolescents amb trastorns de l'espectre autista (TEA) matriculats en el sistema educatiu no universitari a Espanya pràcticament s'ha quadruplicat en l'última dècada, entre els cursos 2011-12 i 2021-22. En total, els estudiants amb TEA ascendeixen a 69.000, dels quals el 83% són homes, segons les dades analitzades per Funcas amb motiu del Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Autisme, que se celebra hui 2 d'abril i amb el qual es pretén donar major visibilitat i conscienciar a la població sobre aquesta realitat.
Al voltant de quatre de cada cinc alumnes amb TEA (84%) estudien en aules compartides amb estudiants sense necessitats educatives especials i la resta rep educació especial en centres o en unitats específiques de centres ordinaris. En l'esmentada dècada, el percentatge d'aquest col·lectiu integrat en centres ordinaris va pujar més de quinze punts, segons les dades analitzades per Funcas.
En el curs 2021-22, últim amb dades disponibles, les persones amb TEA en el sistema educatiu no universitari representaven el 0,84% del total de l'alumnat, mentre que deu anys abans aquesta xifra se situava en el 0,24%, en una tendència similar a la d'altres països occidentals.
Investigacions recents atribueixen aquest increment fonamentalment a les millores en la diagnosi, que han possibilitat la identificació de més xiquets i joves amb TEA que ja formaven part del sistema educatiu o bé s'hi han anat incorporant amb diagnòstics primerencs.