L’empresa pública d’ITV crearà deu noves estacions i rebaixarà el preu del servei en onze euros

La Comunitat Valenciana té a hores d’ara la tarifa de la ITV més cara d'Espanya, amb un preu mitjà de 48,55 euros per a turismes de gasolina

Tècnic de l'ITV revisant un cotxe / À Punt NTC

Que cada valencià i valenciana tinga una estació d’ITV a un màxim de trenta quilòmetres de sa casa. Aquest és l’objectiu que s’ha marcat el conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, per a la nova etapa d’aquest servei, que torna a ser públic. El conseller fa aquestes declaracions dies abans que dimarts que ve se signe en notaria la constitució definitiva de l’empresa pública que serà l’encarregada de la ITV.

Climent també explica a À Punt NTC que les localitats que “al llarg del temps” comptaran amb un nou punt a on passar la inspecció tècnica de vehicles són Torrent (Horta Sud), Xiva (Foia de Bunyol), Guardamar del Segura (Baix Segura), la Vall d’Uixó (Plana Baixa), Sant Joan d’Alacant (Alacantí), Calp (Marina Alta), Novelda (Vinalopó Mitjà), Guadassuar (Ribera Alta), Alcalà de Xivert (Baix Maestrat) i Benlloc (Plana Alta). El full de ruta de la conselleria, igualment, preveu la millora gradual de les instal·lacions que ja estan en funcionament amb plaques fotovoltaiques que produïsquen energia neta. 

A més, durant els pròxims dos mesos es treballarà en un decret llei que busca abaixar els preus d’aquest servei per a tota la ciutadania. La prova de soroll, que només es fa al nostre territori, podria resultar clau perquè la reversió de les ITV es note en la butxaca a partir del pròxim 2 de gener de 2023. L’estalvi que suposaria la reducció d’aquesta prova se situaria entre deu i onze euros, segons els càlculs de Climent. 

D'altra banda, i pel que fa als beneficis per a les arques públiques de la reversió, Economia Sostenible preveu uns ingressos nets anuals d’entre 16 i 20 milions d’euros. Tot i que el conseller recorda que “des de l’àmbit públic no estem per a guanyar diners, estem per a oferir un servei excel·lent a la ciutadania”, emfatitza que aquesta “serà de les poques empreses públiques valencianes on hi ha guanys garantits”. En funció dels diners que s'ingressen, es plantejarà la inversió, la baixada de preus o una combinació de totes dues opcions, agrega.

Les persones treballadores fixes passaran a ser de la Generalitat

I en relació amb la plantilla de les concessionàries, Climent assegura que “en principi” totes i cadascuna de les persones treballadores fixes passaran a formar part de la Generalitat. En aquesta línia, ha avançat que es treballarà per l’harmonització salarial entre lots mitjançant la negociació col·lectiva amb els sindicats principals.

La tarifa més cara d'Espanya

La Comunitat Valenciana té la tarifa més cara de la ITV del conjunt de l'Estat, amb un preu mitjà de 48,55 euros per als turismes de gasolina i 63,22 euros per als dièsel, segons es desprén d'un estudi de FACUA-Consumidors en acció.

L'informe ha detectat diferències de fins a un 185,4% en les tarifes per a gasolina i d'un 116,1% en els vehicles dièsel en funció de la comunitat autònoma. El preu mitjà de la ITV en les dèsset comunitats autònomes en l'actualitat és de 35,98 euros per als turismes de gasolina (un 3,6% més que el 2021) i de 43,51 euros per als equipats amb motor dièsel (un 4,3% més que l'any anterior), segons ha informat l'organització de consumidors.

També et pot interessar

stats